המחאה העממית כנגד השלטון האייאתולות באיראן גולשת, ולא לראשונה, למגרש הכדורגל. במשחק שנערך אמש בין שתי קבוצות איראניות, נשמעים אוהדי אחת הקבוצות צועקים ""רזא שאה! רזא שאה!". רזא שאה הוא מייסד שושלת המלוכה הפהלווית באיראן, ואביו של מוחמד רזא שאה, השליט האיראני שהודח במהפכה של 1979-1978, שבעקבותיה קמה הרפובליקה האסלאמית באיראן. 
מורשתה של השושלת הפהלווית באיראן שנויה במחלוקת, כאשר לצד רפורמות של מודרניזציה כלכלית-חברתית שהוביל, נקשר שמו של מוחמד רזא שאה בשלטון טוטליטרי, בשחיתות ובקשרים הדוקים עם המערב, ולקריאה להדחתו היו שותפים גם זרמים חילוניים בחברה האיראנית. 
 
קריאת שמו בפומבי מהווה ביטוי נוסף של המחאה העממית שהחלה בסוף 2017 ומאז לא פסקה לחלוטין, המופנית כנגד היבטים שונים של מדיניות המשטר על רקע מצוקה כלכלית נרחבת, ושבה נעצרו על-פי דיווחים שונים כ-5,000 איש. 

אמש דווח כי על רקע הכבדת הצנזורה על-ידי המשטר, צעירים איראנים מבטאים את מחאתם באמצעות כתיבת סיסמאות על שטרות. בעוד שמחאות רבות מתמקדות בסוגיות ספציפיות כמו יוקר המחיה והחובה על נשים לעטות את החיג'אב, קריאות בשמו של רזא שאה ובנו, המלך האחרון, מבטאות התנגדות למשטר האסלאמי עצמו, שלא ברור עד כמה היא נרחבת באיראן.

רזא שאה