עיתון המזוהה עם חיזבאללה מאשים את ישראל באחריות לתקיפה האחרונה שהתרחשה אתמול בלילה בסוריה. 'אל- אחבאר' דיווח כי בבסיסים בהם ממוקמים מחסנים חשובים של משמרות המהפכה והצבא הסורי. פרופ' אייל זיסר, מומחה לסוריה ולמזרח התיכון מאוניברסיטת תל אביב הסביר היום (שני) ב-103FM: "מאז חודש פברואר ישראל נמצאת בקרב מהלומות על הקווים האדומים של איראן וסוריה. אנחנו מתקיפים ומפציצים כשהם מאיימים בנקמה ומשגרים כלפינו מל"ט, כך אנחנו מתגלגלים במערכה".
"האיראנים נערכים להחלטותיו של נשיא ארצות הברית בנוגע לסוגיית הגרעין ולכן אין להם רצון להסלמה", ציין, "גם ישראל לא מעוניין במלחמה ולכן אנחנו מגיבים תגובות נקודתיות. אסור לנו להירתע גם אם האיראנים יאיימו בתגובה וגם ימשיכו הפיגועים בקהילות היהודיות ברחבי העולם. יכולת התגובה של האיראנים מוגבלת. 
פיצוץ בבסיס סמוך לחמה
עוד ציין, כי "גם אחרי הבחירות לבנון חיזבאללה לא ירצה לצאת למלחמה ולהערכתי ימנע מלהגיב. הדילמה של ישראל היא האם לאפשר לאיראן לבנות במזרח התיכון מערכות הגנה אווירית, מטוסים, טילים ואז להתחיל עם העימות עכשיו באמצעות היד החופשית שנותנים לנו הרוסים ולפני שאיראן מתחמשת נגדנו בסוריה ובלבנון".

"האיראנים התחילו כששיגרו אלינו מל"ט", הזכיר זיסר, "לא מדובר במלחמה כוללת כנגד ישראל בינתיים, עד כה נשלח רק מל"ט לעברנו והגבנו בהתאם. אלו מהלומות ולהערכתי אנחנו לא צועדים לכיוונה של מלחמה אלא אם משהו ישתבש בדרך. בכל מקרה ללא חיזבאללה אין לאיראנים יכולת לנהל מלחמה נגד ישראל".

עריכה: איתמר זיגלמן