נזק כבד למשטר האייתוללות: בתקיפה בסוריה הלילה (שני) הושמדו 200 טילים ונהרגו 16 בני אדם, בהם 11 אזרחים איראנים, כך על פי דיווח בניו יורק טיימס, בו צוטט גורם בברית המשולשת של סוריה, איראן וחיזבאללה. אותו גורם, יחד עם אחרים, צופה שאיראן תגיב לתקיפות על הכוחות של בסוריה אחרי הבחירות לפרלמנט בלבנון ביום ראשון הקרוב, בהם מתמודדים גם מועמדים של חיזבאללה. 



פיצוץ בבסיס סמוך לחמה
הדיווח מגיע על רקע האיומים של המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, להגיב בחריפות על התקיפה בין חמה לחומס. לפי אתר "אל מנאר" המזוהה עם חיזבאללה, חמינאי אמר כי "תם עידן תקיפות ה'פגע וברח', ומעכשיו תקיפות יענו בתקיפות. האויבים הבינו שהם לא ישיגו דבר באמצעות מלחמה". 
זירת התקיפה בסוריה. קרדיט: רשתות ערביות
המנהיג האיראני אף איים על ארה"ב, כשבועיים לפני שהנשיא טראמפ אמור לקבל את ההחלטה הגורלית האם ארצו תישאר בהסכם הגרעין בין איראן והמעצמות. "נכון להיום, משרד האוצר האמריקאי הוא חדר המלחמה המופנית נגדינו, ולכן חובה עלינו להקדיש תשומת לב לכלכלה שלנו", אמר חמינאי. 

חמינאי. ממשיך לאיים. צילום: רויטרס
חמינאי. ממשיך לאיים. צילום: רויטרס


לטענתו, "האמריקאים לא רוצים לשלם את מחיר העימות עם איראן והעם שלה, ומפילים את זה על הכתפיים של כמה ממדינות האזור. אם הן שפויות הן לא יאפשרו לאמריקאים להונות אותן". לדברי המנהיג האיראני, "על כמה ממדינות האזור לדעת כי אם ייכנסו לעימות ישיר עם איראן הן יספגו תבוסה ובוודאות יחטפו מכה". 

גם נשיא סוריה בשאר אסד הגיב לאירועי הלילה, כשאמר בפגישה עם יו"ר הוועדה לביטחון לאומי בפרלמנט האיראני, עלאא א-דין ברוג'רדי, כי "האזור כולו נמצא בשלב של שרטוט המפות מחדש, ומדינות עוינות עוברות לתוקפנות ישירה נגד סוריה לאחר שזרועותיהן באזור נכשלו". בתוך כך, הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס היום לישיבה בהולה בקריה. בעקבות זאת ביטלה סיעת הליכוד את ישיבתה.