ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צפוי לנאום הערב (שני) בשעה שמונה בקרייה בתל אביב ולמסור "מידע דרמטי", ככל הנראה מידע מודיעיני הקשור להתפתחות משמעותית בעניין הסכם הגרעין עם איראן. חלק ניכר מהנאום צפוי להתקיים בשפה האנגלית ותשולב בו מצגת עם מידע רלוונטי. כזכור, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ איים לסגת מההסכם שהושג בין איראן לבין המעצמות. ישראל התנגדה להסכם המדובר, בעוד שבעלות הברית האירופיות הגדולות של וושינגטון דחקו בממשל טראמפ לא לנטוש אותו, משום שאיראן, לדבריהם, מקיימת את תנאיו. בעקבות הנאום הדרמטי בוטל נאומו של נתניהו במליאת הכנסת לכבוד 'יום הרצל' ובמקומו ידבר השר יריב לוין.



שר האנרגיה, יובל שטייניץ, אמר בראיון ב"חדשות עשר" כי "הדבר היחידי שאני יכול לומר זה שיהיה מעניין מאוד, גם לישראל וגם לעולם כולו. אני רוצה להזכיר שישראל הציבה שני קווים אדומים, שראש הממשלה חוזר ומדגיש אותם מזה 10 שנים. הראשון הוא שישראל לא תאפשר לאיראן להגיע לנשק גרעיני, והשני שישראל לא תאפשר לאיראן להפוך את סוריה לבסיס צבאי שלה".
 
הוא הסביר כי הוא "משוכנע שלדברים שראש הממשלה יציג תהיה השפעה. מדובר בדברים כבדי משקל, ואני לא רוצה להוסיף על כך. אני חושב שמי שעדיין מאמין שהסכם הגרעין נחתם בצורה מהימנה, בלב שלם, בגילוי נאות ובכוונות כנות על ידי האיראנים - יהיה מעניין מאוד. אני חושב שרה"מ הוכיח פעם אחרי פעם ב-10 שנים האחרונות שהקווים האדומים שהוא הציב בנושא האיראנים הם לא משפה אל החוץ. ישראל פועלת, לפעמים בגלוי ולרוב בחשאי, כדי לעמוד מאחורי הקווים האדומים הללו".

 
אתמול נפגש נתניהו עם מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, והשניים דיברו על איראן. פומפאו אמר אתמול בתל אביב כי "אנו מודאגים מאוד מההסלמה המסוכנת של איראן ומאיומיה על ישראל והאזור". נתניהו, מצדו, השיב: "אני חושב שהאיום הגדול ביותר על העולם הוא החימוש של האסלאם המיליטנטי בנשק גרעיני, ובמיוחד הניסיון שלה לרכוש נשק גרעיני". 
 
הדברים מגיעים על רקע מתיחות ביטחונית לאחר שבמהלך תקיפה בסוריה הלילה הושמדו 200 טילים ונהרגו 16 בני אדם, בהם 11 אזרחים איראנים, כך על פי דיווח בניו יורק טיימס, בו צוטט גורם בברית המשולשת של סוריה, איראן וחיזבאללה. אותו גורם, יחד עם אחרים, צפה שאיראן תגיב לתקיפות על הכוחות של בסוריה אחרי הבחירות לפרלמנט בלבנון ביום ראשון הקרוב, בהם מתמודדים גם מועמדים של חיזבאללה. 

הדיווח מגיע על רקע האיומים של המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, להגיב בחריפות על התקיפה בין חמה לחומס. לפי אתר "אל מנאר" המזוהה עם חיזבאללה, חמינאי אמר כי "תם עידן תקיפות ה'פגע וברח', ומעכשיו תקיפות יענו בתקיפות. האויבים הבינו שהם לא ישיגו דבר באמצעות מלחמה". 
 
המנהיג האיראני אף איים על ארה"ב ואמר כי "נכון להיום, משרד האוצר האמריקאי הוא חדר המלחמה המופנית נגדינו, ולכן חובה עלינו להקדיש תשומת לב לכלכלה שלנו", אמר חמינאי.