מנכ"ל ומייסד ווטסאפ יאן קום שהקים את אפליקציית המסרים המידיים הפופולרית, ומכר אותה בשנת 2014 לפייסבוק בסכום של למעלה מ-19 מיליארד דולרים, כתב הלילה (שלישי) בחשבון הפייסבוק שלו כי "הגיע הזמן להמשיך הלאה". הוא הוסיף: "אני עוזב בתקופה שבה יותר אנשים משתמשים באפליקציה, ממה שאי פעם האמנתי שיקרה. הגיע הזמן שאעשה דברים נוספים חוץ מטכנולוגיה, כמו למשל להמשיך ולטפח את אוסף מכוניות הפורשה שלי. תודה לכל אלו שעשו את המסע הזה לאפשרי".





על פי הדיווח שפורסם בוושינגטון פוסט, הסיבה להחלטתו של קום לעזוב, היא חילוקי דעות עם הנהלת פייסבוק. בעיתון נטען כי קום לא אהב את העובדה שבחברת האם בוחנת אפשרות להרוויח כסף מהאפליקציה, להוריד את רמת ההצפנה של ההודעות ולחלוק את המידע עם פייסבוק. עזיבתו של קום היא דבר חריג בפייסבוק, שכן הבכירים בחברה, ובעיקר חברי הדירקטוריון, נאמנים במיוחד לחברה, בעיקר בעת סקנדלים ופרשות מביכות שונות. פייסבוק סירבה להתייחס לנושא.


אחד מעשרות האנשים שהגיבו לקום היה צוקרברג עצמו שכתב: "אתגעגע לעבודה המשותפת איתך. אני אסיר תודה על כל מה שעשית כדי לעזור לנו לחבר את העולם, ועל כל מה שלימדת אותי. בין היתר על הצפנת מידע והשארת הכוח בידי המשתמשים. הערכים הללו יהיו תמיד בליבה של ווטסאפ".



בחודש שעבר, בריאן אקטון, שפיתח את האפליקציה ביחד עם קום כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא מוחק את חשבון הפייסבוק שלו.

אקטון עצמו עזב את החברה בנובמבר האחרון, בעוד שקום המשיך לעבוד בה. הטריגר שהוביל להתפטרותו היה ככל הנראה פרשת קיימברידג' אנליטיקה שהתפוצצה בחודש שעבר, ובמסגרתה נודע כי נחשפו פרטיהם האישיים של כ-87 מיליון משתמשים ברחבי העולם.