הפרשן לענייני המזרח התיכון, ד"ר גיא בכור התייחס היום (שלישי), בתכניתו של אראל סג"ל ב-103FM, לנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא הסכם הגרעין, ופירט כיצד יתייחס העולם הערבי וארצות אירופה למופע שביצע אמש נתניהו, כשחשף את סודות הגרעין האיראני: ""זהו אחד המבצעים החשובים שביצעה מדינת ישראל בתולדותיה. כוחות ישראלים איתרו מחסן המכיל חומרי ארכיון חשובים על תכנית הגרעין האיראנית ומבלי שהאיראנים יבחינו, הם חדרו למדינה וסחבו מתוך המתקן הסודי ביותר בטהרן חצי קילו של מסמכים לישראל". 

"זה פשוט מטורף" אמר בכור, "חדרנו לחדר המיטות האינטימי ביותר של הגרעין האיראני. מגיע שאפו גדול למדינת ישראל על הישגיה. עבדו על המבצע הזה במשך חודשים וישראל הוכיחה לעולם שהיא מעצמה ולא סתם מדינה קטנה ולא משמעותית. איראן הבינה היום שהפור נפל ושהם עומדים לקבל על עצמם בחזרה את הסנקציות מהעולם לאחר שהם רימו את כולם" 
על התנהלות המבצע המודיעיני וההשפעות שלו על האיראנים אמר בכור כי "אין לי ספק שהיה כאן שיתוף פעולה איראני כלשהו שהביא את ישראל לתוצאה המרשימה הזו, וזה מטריף את האיראנים, הם בפניקה. אני מדמיין לעצמי את פניהם של האיראניים ברגע שהבינו שהחומרים, שהם התאמצו כל כך להסתיר, נעלמו".

עוד דיבר בכור על ייחודיות המבצע: "ישראל ביצעה דברים שהמודיעין הגרמני מעולם לא יהיה מסוגל לעשות, הגרמנים כבר הבינו שעליהם לפתוח מחדש את ההסכם ולשנות אותו". ומה המשמעות שיש לכך מבחינת ישראל ויחסיה עם מדינות שונות בעולם? לדעת בכור, "ישראל הוכיחה לעולם שהיא דיברה אמת כשטענה שאיראן עושה מאמצים כבירים להגיע לפצצת אטום ולטיל גרעיני. בשבועות הקרובים נשיא טראמפ נפגש עם מקרון ועם קנצלרית גרמניה וחשף בפניהם את הגילוי המרהיב של מדינת ישראל וכל מנהיגי אירופה מבינים מה קורה כשהם בוחרים להיכנע לרשע. אני סומך על הנשיא טראמפ ועל הצוות האמריקאי שמבין את נושא הזה והם כבר יפעלו בהתאם".



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן