זה היה מבצע שמעטים מאוד ידעו עליו, וכמובן אישרו אותו והיו בסוד העניינים שלו. אחד מהאנשים האלה היה שר המודיעין והתחבורה, ישראל כ"ץ, אשר מתוקף תפקידו היה שותף לישיבות בעניין ביחד עם ראש הממשלה והגורמים הרלוונטיים במערכת הביטחון. נאום הגרעין של נתניהו אמש עשה הד גדול בעולם, ושר המודיעין יישר קו ואף חשף את ההתנהלות לפני המבצע. כץ התראיין ב-103FM.



"מאחר והייתי מודע למבצע מאז התכנון, זה נשמע מאתגר ומעולם הדימיון, יותר מאשר מציאות. הדיונים התנהלו כמובן אצל ראש הממשלה ואני הייתי שם מתוקף תפקידי. זה היה מרתק, ובסופו של דבר הם הגשימו את המטרה. אין תסריט הוליוודי שיכול להתחרות במה שהיה שם. יוצאים פרטים כאלה ואחרים, אבל זה ממש נראה מעולם הדימיון. צריך לתת קרדיט לכל אנשי המוסד והמעטפת שהביאו את אחד ההישגים הגדולים ביותר".
הדבר הזה נודע להם לפני חודשיים. היה שם זעזוע גדול. גם באיראן היו מספר קטן של אנשים שידעו על זה, וזה היה ממודר. שמנו את היד על ליבת הסוד. מבחינתם, זה הדבר הכי סודי שהיה להם, וישראל פשוט לקחה את זה. כדי להגיע לתוצאות כאלה, אנחנו מדברים על עבודה רחבת היקף לאורך זמן. אין סיכוי שמישהו ידע עליו. מה שכן בטוח שהיתה שם גם הסתרה פנימית, כי כל התכלית היתה שאחרי הסכם הגרעין עם המערב להסתיר ולהונות".

"צריך לזכור שהאיראנים טשטשו, לקחו את כל הפרטים ופעלו בעורמה מול המערב. אבל אחרי הכל האויבת הכי גדולה שמה את ידה על הסוד הכי גדול שלהם. לגבי הוויכוח אם היה צריך לחשוף את זה אתמול, אני תומך חד משמעית בנתניהו. החשיפה לא פגעה בשום נכס. השיקול היה האם ייגרם נזק לאיזה נכס אנושי או אחר, והתשובה היא לא. לעומת זאת, התועלת מהחשיפה היא משמעותית". 

איך הגיבו האמריקאים?
"בפליאה ובהערצה. אנחנו גוף נערץ בעולם עקב האיכויות המודיעיניות שלו. אין גורם מודיעיני אחר שיכול להגיע לסיטואציה הזאת. יש הערכה רבה על המודיעין שאנחנו מעבירים, כפי שמנענו את פיצוץ המטוס באוסטרליה, זה נותן אפשרות וקרקע לשיתופי פעולה והערכה רבה. העבודה מול האמריקאים היא הדוקה מאי פעם. אנחנו נותנים ל-CIA הר כזה של חומר שמלמד אותם על העבר, ההווה והעתיד האיראני, ואין ספק שזה עוזר". לגבי המשלחות שצפויות להגיע בקרוב לבחון את החומר מאירופה הוסיף: "נחשוף את המסמכים לפי האינטרס שלנו. יש עשרות אלפים כאלה".


כץ המשיך והתגאה: "הדבר המדהים הוא שהכל נלקח. אותם דברים כבר לא היו שם שהם גילו על כך. מהר מאוד הדבר נודע להם, אבל המבצע הסתיים בשלום. אנחנו נבוא וניקח את החומר הבלעדי, פרי עבודת ענק שלנו".
איך הגיבו האירופים?
"בפגישות שהיו לי עם הגורמים האלה בעבר, הם יודעים לעשות בידול בין העבודה המקצועית שלנו לבין הדעות של הדרגים המדיניים. הם יודעים להעריך בדיוק את המודיעין הישראלי, הם קיבלו מאיתנו לא מעט ידיעות זהב שעזרו להם למנוע פיגועים. אבל כשמגיעים לאו"ם ופורומים אחרים הם מתנהגים בצביעות. המנהיגים מאמצים את התאוריה שההסכם עם איראן יביא אותה לצד הטוב, אבל זה היה בדיוק הפוך. את כל הכסף והחופש שנתנו להם הם ניצלו כדי לרוץ קדימה עם הגרעין. מה אתם חושבים שמניע את האיראנים להתעסק בסוריה?".
המלחמה שלנו עם איראן על אש קטנה, מתי זה מתפוצץ?
"אנחנו מחכים לתגובה, אף אחד לא ערב שהיא לא תהיה בסוריה, אבל ככל שנהיה תקיפים יותר, כך הסיכוי למנוע מלחמה גדול יותר. צריך לזכור שגם רוסיה לא מתלהבת ממלחמת, ולא מתלהבת מכך שלאיראן יהיה גרעין, או שתהיה לה נוכחות מסיבית בסוריה", סיכם השר.