"אין במסמכים של תוכנית הגרעין אקדח מעשן משום שהוא עישן כבר לפני הרבה זמן", כך אמר הבוקר (רביעי) ראש המוסד לשעבר, דני יתום בראיון בגלי צה"ל. "היה פה מבצע פנטסטי של המודיעין הישראלי, שהניב הרבה מאוד חומר. אלא שמדובר בחומר ישן שמתייחס לתקופה שלפני 2015, אז נחתם הסכם הגרעין", אמר יתום. עם זאת, לדבריו, למרות שזה לא חומר חדש לישראל, הוא יכול להיות חומר חדש למדינות רבות בעולם, שיכול לעזור לשכנע אותן שהאיראנים משקרים. 



יתום אמר עוד כי החשיבות של החומר היא שהוא מפרט נושאים רבים הקושרים לתוכנית האיראנית הצבאית, אבל הבהיר כי האינפורמציה הנמצאת בו אינה אקטואלית להיום. "היום יש מצב אחר, ההצגה של ראש הממשלה לא הצביעה על שום הפרה של ההסכם בין טהרן למעצמות".



יתום נשאל אם כראש המוסד היה מייעץ לראש הממשלה לא לשאת את נאומו, וענה שלא. "ההצגה של נתניהו היתה לגיטימית. זה הישג שגורם לגאווה גדולה, אבל הדברים לא חידשו דבר". 

ראש המוסד לשעבר התייחס גם לאפשרות שארצות הברית תצא מן ההסכם: "לא נכון שארה"ב תצא מההסכם. יש מדרגה שאפשר לפתח אותה ובהיעדר הסכם היא לא תהיה. צריך להוסיף את כל נושא הטילים להסכם ושהפקחים יוכלו להיכנס הרבה יותר עמוק לקרביה של התוכנית ולא לוותר לאיראנים". 
עוד אמר יתום, כי הוא לא יודע אם הפקחים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית חיפשו את הארכיון, כי "המטרה שלהם היא להבטיח שההסכם מבוצע כמו שצריך ולא מה היה בעבר. הם עושים זאת אבל לא מספיק. עד היום הפקחים לא דרשו להיכנס למתקנים צבאיים והם צריכים לדרוש זאת והאיראנים צריכים לאפשר זאת. במידה ואיראן לא תיענה לדרישות החדשות, כמו לטפל נושא הטילים והתמיכה בטרור, אז יש לארה"ב מספיק זמן לצאת מההסכם".
על המצב באיראן לאור הפעילות של המוסד בשטחה, אמר יתום, כי האיראנים צריכים להיות מאוד מודאגים משום שהם חשופים יותר ויותר ליכולות המודיעיניות הישראליות ובוודאי ינסו לסגור את הפרצות. הם גם ירצו לממש את האיום לנקום על התקיפה בבסיס T-4 בסוריה, המיוחסת לישראל. יש להם בעיה: נקמה בישראל יכולה להידרדר למשהו הרבה יותר גדול ואין להם אינטרס כזה. יחד עם זאת, כשיש החלפת מהלומות אי אפשר לדעת להיכן זה יתדרדר".