"אני מעריך שאשת ראש הממשלה שרה נתניהו לא תגיע לבית המשפט", כך אמר היום (רביעי) בגל"צ הפרשן המשפטי של ערוץ 10, אביעד גליקמן. זאת, לאחר שהיום התקיימה פגישה מכרעת בפרשת המעונות, בין היועמ"ש אביחי מנדלבליט לבין פרקליטתה של שרה נתניהו עו"ד יעקב וינרוט. "לא בטוח שתהיה היום החלטה, הם אמורים להשמיע טיעונים. הם יחשבו על זה קצת ואני משער שבימים הקרובים תיפול ההחלטה", הוסיף גליקמן.  

גליקמן סיפר על העבירה המיוחסת לנתניהו בפרשה, ואמר כי  מדובר בקבלת מתנות במרמה בנסיבות מחמירות. "למעשה, היא רימתה את המדינה בנושא המבשלת בבית רה"מ, והזמינה ארוחות שף פרטיות לבית. היא ביקשה להסתיר את היותה של המבשלת בבית", הסביר. 

על הסיכוי שהפרשה תגיע לכתלי בית המשפט אמר: "קרוב לוודאי שיוגש כתב אישום. כבר נערך שימוע בנושא, ולאחר מכן נערכו השלמות חקירה. לאחר מכן פרקליטיה ביקשו עוד פגישה, שמתקיימת היום. פרקליטות מחוז ירושלים והיועמ"ש תומכים בהגשת כתב אישום". 

יוגש כתב אישום? שרה נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
יוגש כתב אישום? שרה נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
עם זאת, הדגיש גליקמן כי ישנה אפשרות להסדר בפרשה: "יש דיבור שצוות ההגנה יבקש להגיע להסדר שיכלול אי הרשעה וששרה תשלם קנס, ולא תודה שרימתה את המדינה, וזה ייגמר בכך. יש אפשרות של הסדר מותנה, שלפיו נתניהו תודה בעובדות של כתב האישום, אבל תשלם רק קנס ותקבל עונש על תנאי ובכך זה ייגמר. הבעיה היא כרגע שפרקליטי שרה נתניהו לא מוכנים שהיא תודה שהיא ביצעה עבירה כלשהי, ולמעשה רימתה את המדינה. ברגע שזה לא יקרה, לא יהיה פה שום הסדר". 

על העונש הצפוי לאשת ראש הממשלה במדיה ותורשע בעתיד אמר גליקמן: "קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות היא עבירה חמורה שעליה מקבלים עונש מאסר של כמה שנים. אבל זה כן משהו ש'אפשר לעבוד איתו'. כרגע, אני לא מעריך שהיא תודה בעבירה, אך יכול להיות שבפגישה הם יבינו שבלי הודאה יהיה כתוב אישום, ואז הם יעשו הערכה מחודשת. אני מעריך שאשת רה"מ לא רוצה להגיע לבית המשפט".