הזמרת דפנה דקל ייצגה את ישראל באירוויזיון 1992 עם שירם של אהוד מנור וקובי אשרת "זה רק ספורט", שאתו הגיע למקום השישי המכובד. השיר הפך ללהיט גדול ולאחד השירים שמזוהים עם דקל ועם האירוויזיון בישראל. כמי שייצגה אותנו על הבמה הזו מעניין לשמוע מה חושבת דקל על נטע ברזילי, שזוכה בחודש האחרון להתעניינות בינלאומית. "נטע נפלאה, היא כל כך מוכשרת לפני הכל", אומרת דקל.



"יש שם גימיק, אבל הוא לא מאפיל על הכישרון שלה. היא מוכשרת ויוצאת דופן. יש בה משהו בהיר וחד, היא יודעת לאן היא הולכת", מוסיפה הזמרת. "אני כל הזמן בתחושה שהיא את שלה כבר עשתה, שהיא לגמרי ניצחה והיא כבר מוכרת בכל העולם, אוהבים אותה, מפרגנים לה. אין ספק שיהיו דעות לכאן או לכאן, כמו בכל דבר. אני מאחלת לה שהיא תעבור את המופע בהצלחה ובעיקר בהנאה".





אלו זיכרונות יש לך מהאירוויזיון?
"בעקרון גם כשזה היה מאוד קרוב לאירוע זכרתי את הטוב כי היה שם מבחינתי באמת רק טוב. נסענו ברוח ספורטיבית, בדיוק כמילות השיר, אז לא היה לחץ כבד. מובן שיש מתח כי אתה רוצה לייצג בכבוד ולנסות להגיע כמה שיותר גבוה, אבל יצאה משלחת מדהימה, אנשים שכיף איתם וצחקנו המון ונהנינו והכל באמת היה ברוח נעימה וטובה. אני מודה שאת שלוש הדקות על הבמה אני פחות זוכרת כי אלו היו רגעים של התרגשות שיא, אבל השבוע הזה לגמרי זכור לי לטובה. למי שנוסע לשם אני קודם כל ממליצה לנסות וליהנות מזה כי החוויה נשארת כל החיים אחר כך. זה אירוע מספיק גדול שילווה אמן לכל החיים".





צרות טובות


ב-30 במאי תופיע דקל במועדון הגריי ביהוד לאור יציאת אוסף משירה שראה אור לפני זמן מה. במופע, בניהולו המוזיקלי של רועי זוארץ יתארחו דורי בן זאב, השחקנית והזמרת רויטל זלצמן והזמר חבר להקת "מיומנה" רוברטו מנדס.



"הולכת להיות חגיגה אמיתית", אומרת דקל שתבצע בין היתר את "איפה היית" מאלבומה הראשון, לצד שירים ולהיטים שלה מכל הזמנים ("הצילו", "אחכה לך", "שיעור באהבה").



היא תשיר גם את אחד השירים שהיא מבצעת בהצגה "סימני דרך". היא מספרת שנוצרו עיבודים חדשים נפלאים ושהיא לא חיכתה סתם כל השנים לרועי זוארץ שלקח חלק משיריה ונתן להם עטיפה חדשה ושונה.





הייתה אמנם השקה פורמלית למופע לפני כמה חודשים, אבל אז התחילה דפנה לעבוד על המחזמר "סימני דרך" ב"הבימה", שבו היא מגלמת את דמותה של נעמי שמר. וכך, רצף המופעים שדפנה תכננה להשקת האוסף נגדע.



"התוכנית הייתה לעשות כמה מופעים ברצף אחת לחודש, אך עם 25 הצגות בחודש של 'סימני דרך' זה מעט השתבש", היא מספרת לי ואני מזכיר לה שדבר דומה קרה לה בעבר כשזכתה בקדם אירוויזיון 1992 עם "זה רק ספורט". בזמן שהעלתה מופע יחיד שזכה לשבחים בתיאטרונטו הגיע האירוויזיון וקטע את התכניות. "נכון, זה כמו שאני כל הזמן אומרת שאני יכולה לעשות תכניות והעולם מחליט בשבילי לאן אני הולכת. זה צרות טובות ואני שמחה".





איך את מרגישה בנעליים של נעמי שמר?
"זה מאוד מרגש כי לפני הכל זכיתי להכיר את מי שהיא הייתה באמת. כולנו מכירים את השירים שלה וכולנו מכירים את מה שהיא הגדירה פעם 'הדודה מאחורי הפסנתר', אבל לא הכרתי את סיפור חייה הסוער והדרמטי על כל הגוונים שלה, הדעות הפוליטיות, האהבות שלה. היא הייתה אישה מאוד סוערת וזה לא יצא החוצה. העובדה שזכיתי להכיר אותה מתוך המערכת - אם זה סיפורים של הילדים שלה ואנשים שהכירו אותה מקרוב – הייתה גילוי מסעיר בעיניי. מעבר לזה לגעת בחומרים שלה זו מתנה. הקהל מצביע ברגליים, אולמות מפוצצים, יש לנו למעלה מ-20 הצגות בחודש עשינו בפחות מחמישה חודשים 100 הצגות".



המופע של דפנה דקל יתקיים ביום רביעי 30.5 מהשעה 20:00 (פתיחת דלתות) במועדון ה"גריי" ביהוד.