הפרקליטות הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד השחקן משה איבגי, בגין מעשים מגונים והטרדה מינית בארבע נשים, במהלך השנים 2012 -2013. כך לדוגמה, במהלך יום צילומים לסרט שאיבגי השתתף בו, ניגש איבגי לא' שישבה בפינת קפה והחל ללטף אותה מתחת לגופיה שעל גבה שלא בהסכמתה, ו"הסביר" לה שעשה זאת כי "פירצה קוראת לגנב". לאחר מכן נצמד אליה, חיבק אותה בניגוד לרצונה והציע לה הצעה מגונה. עוד מכתב האישום: באחד מימי הצילום, נצמד איבגי לב' מאחור, והחל למשש את איבריה שלא בהסכמתה.

ההחלטה נתקבלה אחרי שבקיץ הודיעה פרקליטות מחוז חיפה, לבא כוחו של השחקן כי "לאחר עיון בחומר הראיות, נשקלת העמדתו לדין, בכפוף לשימוע שייערך, ככל שיחפוץ בכך, בחשד לביצוע עבירות מין בארבע נשים", כך נכתב בהודעה, שנחתמה בכך שעל פי החשד שעולה מהחקירה שנוהלה על ידי יאח"ה - להב 433 נמצא כי בין השנים 2012 -2013 ביצע איבגי, לכאורה, עבירות של מעשים מגונים והטרדה מינית, כנגד נשים שעם חלקן עבד". 

החקירה החלה בפברואר 2016 בעקבות פרסומים ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת, בהן נטען אודות הטרדות מיניות לכאורה שביצע איבגי. במסגרת החקירה נגבו עדויות רבות ובכללן מנשים, לאחר שבוסס חשד כי בוצעו כלפיהן לכאורה העבירות האמורות, חלקן הגישו תלונה בעניינו במסגרת החקירה. כמו כן נחקר באזהרה השחקן בגין החשדות המיוחסים לו, שעל חלק מהמקרים שנבדקו חלה התיישנות. בסיומה של החקירה מעבירה משטרת ישראל לפרקליטות מחוז חיפה, אשר ליוותה את החקירה, את כלל הממצאים, הראיות לכאורה והחומרים שנאספו, לעיון והחלטה.



בעבר עומת איבגי עם המתלוננת הראשונה נגדו, עובדת תאטרון חיפה שהסכימה להגיע לעימות מול השחקן המפורסם. בשלב העימות הטיחה המתלוננת באיבגי כי הוא תקף אותה מינית וביצע בה מעשה מגונה והשחקן השיב כי לא התכוון לפגוע בה. חקירתו של איבגי באזהרה ארכה למעלה משמונה שעות והוא שוחרר למעצר הבית לאחר שחתם על ערבות עצמית ונאסר עליו ליצור קשר עם מי מהמתלוננות נגדו בפרשה. 

במסגרת הבדיקה ולקראת המעבר לשלב החקירה גייסו החוקרים מתלוננת נוספת. המשטרה בחנה גם מסרונים שאיבגי שלח לאישה שלישית, בהם כתב: "מתנצל לא היתה לי כוונה לפגוע".

משה איבגי. צילום: פלאש 90


איבגי הודיע לאחר התפוצצות הפרשה כי הוא מפסיק להופיע לזמן מה, בעקבות הטענות נגדו, וזאת בעצת פרקליטו. "נוכח גל הפרסומים המטלטלים את חיי וגורמים למשפחתי כאב רב החלטתי לקחת פסק זמן", מסר. "אני שב ואומר כי לא פגעתי באף אדם, גבר או אשה", הוסיף. "ככל שאדרש להתייחס לדברים - אעשה זאת במקומות המוסמכים לכך ובאופן מלא". 

מאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית נמסר: "אנו מברכות על החלטת הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד משה איבגי בגין מעשים מגונים והטרדה מינית של ארבע נשים שעבדו עימו.  אנו מקוות כי המסר הברור שעובר כעת יוריד גם את האסימונים האחרונים בעולם התרבות והבידור: אלימות מינית אינה חלק מהעסקה שעל אמנים ואמניות לשלם. מה שהיה הוא לא שיהיה. אך לפני מספר חודשים, דווח כי בכוונת נציגי המדינה לסגור את התיק בלא כתב אישום, ובכך להוסיפו לסטטיסטיקה הבלתי נתפסת של 92% תיקי ההטרדה המינית שנסגרים. אך הציבור מיאן להשלים עם הבשורה, וקול המחאה נשמע היטב. אנו מקוות כי ההחלטה להגיש כתב אישום מעידה על הבנת הפרקליטות כי סגירת התיקים האוטומטית לא תעבור עוד בלי ביקורת".