השחקן משה איבגי התייחס הערב (חמישי) בהתבטאות ראשונה להחלטת פרקליטות מחוז חיפה להעמידו לדין בגין ביצוע מעשים מגונים והטרדה מינית בארבע נשים. "גועל נפש, עינוי דין של שנתיים ושלושה חודשים", אמר איבגי לכאן 11. "זה לא שכאילו הם עשו איזה עבודה או אספו איזה חומר, להפך, פשוט תקעו את זה ככה ובסוף החליטו להגיש כתב אישום". 

איבגי הוסיף: "זה פשוט מזעזע. אני לא יכול שלא לחשוב שהכל זה פוליטי. אני לא יכול לא לחשוב על זה. לא יכול להתנתק מזה. כל השלמות החקירה היו לטובתי. רצו להשיג עדויות שמחזקות את הטענות שלהן וכל העדויות היו הפוכות. יותר מזה, גם חלק סתרו את הדברים שהיו בחקירה. ובכל זאת הם החליטו להגיש כתב אישום. פשוט מטורף. מדהים. אולי הם פוחדים בגלל כל האווירה".

פרקליטו של איבגי, עו"ד ציון אמיר, אמר לחדשות עשר כי "איבגי מעכל את הדברים, נותן להם לשקוע אצלו. התקשרתי אליו אחרי שהתובעת הודיעה לי. הוא היה בהלם. היתה לו ציפייה שיגמר אחרת במסגרת ההחלטה".



על פי כתב האישום, עבירות בוצעו במהלך השנים 2012 -2013. כך לדוגמה, במהלך יום צילומים לסרט שאיבגי השתתף בו, ניגש השחקן לא' שישבה בפינת קפה והחל ללטף אותה מתחת לגופיה שעל גבה שלא בהסכמתה, ו"הסביר" לה שעשה זאת כי "פירצה קוראת לגנב". לאחר מכן נצמד אליה, חיבק אותה בניגוד לרצונה והציע לה הצעה מגונה. עוד מכתב האישום: באחד מימי הצילום, נצמד איבגי לב' מאחור, והחל למשש את איבריה שלא בהסכמתה.



ההחלטה נתקבלה אחרי שבקיץ הודיעה פרקליטות מחוז חיפה, לבא כוחו של השחקן כי "לאחר עיון בחומר הראיות, נשקלת העמדתו לדין, בכפוף לשימוע שייערך, ככל שיחפוץ בכך, בחשד לביצוע עבירות מין בארבע נשים", כך נכתב בהודעה, שנחתמה בכך שעל פי החשד שעולה מהחקירה שנוהלה על ידי יאח"ה - להב 433 נמצא כי בין השנים 2012 -2013 ביצע איבגי, לכאורה, עבירות של מעשים מגונים והטרדה מינית, כנגד נשים שעם חלקן עבד".



החקירה החלה בפברואר 2016 בעקבות פרסומים ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת, בהן נטען אודות הטרדות מיניות לכאורה שביצע איבגי. במסגרת החקירה נגבו עדויות רבות ובכללן מנשים, לאחר שבוסס חשד כי בוצעו כלפיהן לכאורה העבירות האמורות, חלקן הגישו תלונה בעניינו במסגרת החקירה. כמו כן נחקר באזהרה השחקן בגין החשדות המיוחסים לו, שעל חלק מהמקרים שנבדקו חלה התיישנות. בסיומה של החקירה מעבירה משטרת ישראל לפרקליטות מחוז חיפה, אשר ליוותה את החקירה, את כלל הממצאים, הראיות לכאורה והחומרים שנאספו, לעיון והחלטה.