האקדמיה האמריקאית לקולנוע, המעניקה מדי שנה את פרסי האוסקר, הרחיקה משורותיה שניים מהאייקונים הגדולים של עולם הבידור האמריקאי. האקדמיה הודיעה היום (חמישי) כי החליטה להוציא משורותיה את הקומיקאי ביל קוסבי, ואת במאי הקולנוע רומן פולנסקי, שהורשעו בתקיפות מיניות.

בהצהרה שפרסמו ראשי האקדמיה, נאמר כי חברי מועצת המנהלים שלה נפגשו היום והצביעו בעד הרחקתם של קוסבי ופולנסקי. בהצהרה נאמר כי "הארגון ממשיך לעודד סטנדרטים מוסריים שדורשים מחברי האקדמיה לעמוד בערכים של כבוד האדם". 
בשבוע שעבר הורשע קוסבי בתקיפה מינית בנסיבות מחמירות של אנדריאה קונסטנד בשנת 2004. חבר מושבעים בפילדלפיה מצא את קוסבי אשם באונס בכל אחד משלושת הסעיפים בהם הואשם. כמה מהמתלוננות נגד קוסבי שישבו באולם בכו לאחר הקראת פסק הדין נגדו. עורך דינן של כמה מהן אמר לכתבים כי "נעשה צדק".

לאחר שחבר המושבעים יצא מן האולם, השחקן בן ה-80 נעמד וקילל את התובע במשפט, קווין סטיל, שקרא לשופט למנוע ממנו ערבות. "נמאס לי ממנו!", צעק. השופט קבע כי קוסבי יישאר חופשי עד להקראת גזר הדין. קונסטנד (45), מנהלת קבוצת כדורסל הנשים של אוניברסיטת טמפל בפילדלפיה לשעבר, שקוסבי היה חבר בחבר הנאמנים שלה, טענה כי הוא הזמין אותה לביתו, שם סימם אותה ולאחר מכן אנס אותה. מנגד, טוען השחקן כי הוא אומנם הכניס סם למשקה של המתלוננת אולם השניים קיימו יחסי מין בהסכמה.

באיחור של 40 שנה
רומן פולנסקי, 85, הורשע ב-1977 על פי הודאתו בעסקת טיעון בבעילת קטינה בת 13. הוא נשלח להסתכלות פסיכיאטרית, לפני גזר הדין. ב-1 בפברואר 1978, לאחר ששהה 42 יום בכלא להסתכלות פסיכיאטרית, ולפני קביעת עונשו, הוא נמלט מארצות הברית לבריטניה ומשם לצרפת. מאז נמנע פולנסקי מביקורים במדינות שעשויות היו להסגירו לארצות הברית כגון בריטניה. 
ב-27 בספטמבר 2009 נעצר פולנסקי בציריך בצו הסגרה, לבקשת האמריקאים, כדי להסגירו ולסיים את ההליכים המשפטיים נגדו. ב-12 ביולי 2010 הודיע משרד המשפטים בשווייץ כי החליט לא להסגיר את פולנסקי לארצות הברית. במקביל, פרסמה האישה שהייתה קורבן המעשה הודעה אישית כי היא סולחת לפולנסקי.