1. ביום שני בערב ישבו מיליוני אזרחים ישראלים מתוחים, עם עצבים מרוטים מול מכשירי הטלוויזיה והמתינו להופעת יחיד בשידור חי של המנהיג הוד רוממותו בנימין נתניהויממה קודם לכן אירעו התפוצצויות אדירות בסוריה, עד כדי כך אדירות שהססמוגרפים קפצו וסימנו רעידת אדמה בין 2 ל–3 בסולם ריכטר. גורמים ישראליים הכחישו בקריצה שישראל אחראית לפיצוצים. הדיווחים הראשונים ידעו לספר ש–200 טילים שהיו עלולים לפגוע בעורף הישראלי הושמדו, הדיווחים חשפו שעשרות איראנים נהרגו, הפרשנים פירשנו שאוטוטו האיראנים מגיבים, וממשרד ראש הממשלה עדכנו את התקשורת שבוטלו ישיבות חשובות בכנסת ובוועדותיה, לקראת הודעה בשידור חי של "הבוס הגדול", בלי שתינתן אפשרות לעיתונאים לשאול שאלות.

הדקות חלפו, המתח גבר. אזרחים לא מעטים עשו ביקור בסופר הקרוב לביתם וקנו בקבוקי מים מינרליים, קופסאות שימורים וסוללות, לכל מקרה שלא יהיה. עורכי מהדורות החדשות קיבצו את מיטב הפרשנים לאולפנים: אלופי צה"ל (במיל'), בכירי מוסד (במיל'), שרים (במיל'), מומחי גרעין (במיל'). 

לקראת השעה שמונה דווח לעם היושב בציון שלא רק הם בהמתנה מתוחה, אלא גם באיראן, באירופה ובאמריקה מיליארדי אזרחים נושאים עיניים לירושלים עיר הקודש, לראות ולשמוע את בנימין נתניהו בהופעה שיהיה לה רייטינג יותר גבוה מלגמר האירוויזיון.

"מופע הווילונות" של ביבי, שבו הוא חשף סחורה איראנית בקלסרים ודיסקים היה ללא ספק מרשים. באנגלית משובחת, תוך שימוש במונחים ש–99.9% מהשומעים לא הבינו, הסביר המנהיג הכל יכול שהאיראנים הם שקרנים, רמאים ונוכלים, שהונו את העולם והעמידו פנים כאילו אין להם יד ורגל בתכנון פצצות גרעין וטילים נושאי פצצות כאלו לטווח ארוך. 

העולם לא נפל מהרגליים, ואחרי ההלם הראשוני מהמופע, התברר שכל המידע שהוצג היה ידוע כבר ב–2015, כשנחתמו ההסכמים עם האיראנים על הפסקת הפעילות שלהם בתחום הגרעין. הדבר היחיד שהיה מפתיע הוא ההחלטה לחשוף את העובדה שהמוסד הישראלי הצליח להגיע עד לארכיון המשטר האיראני ולסלק משם כמויות חומר אדירות. 

חלק מבכירי המוסד לשעבר מתחו ביום שאחרי ביקורת גלויה על החשיפה, אחרים חרקו שיניים ומלמלו שמעולם לא נחשפה פעילות כה סודית לעין כל. הצמד ביבי–איווט יכול היה לחכך ידיים בהנאה מהבומבה ששחררו לאוויר העולם.

ובאמת, זה היה מבצע המצריך אינפורמציה מדויקת, אומץ לב נדיר, כושר ביצוע מבריק ותכנון מדויק, שלא מותיר אחריו פשלות כמו בפרשת חיסולו של הצדיק מבחוח. 

הטיעון העיקרי של נתניהו, שהאיראנים שיקרו לעולם בכל הקשור למדיניות הגרעין שלהם, קצת מצחיק. קצת, לא הרבה. עשרות שנים ישראל הכחישה את הידיעות שלפיהן היא פיתחה יכולת גרעינית. השימוש במונח "על פי מקורות זרים", ביחס לידיעות שהתפרסמו בעולם בנוגע ליכולות הגרעיניות של ישראל, הפך לבדיחה כשמנהיגים ישראלים דיברו על הכור בדימונה במונחים של מפעל טקסטיל. אז אם ביבי, שמעון פרס, יצחק רבין, מנחם בגין, לוי אשכול ואריאל שרון שיקרו בענייני הגרעין שלנו, לאיראנים אסור?

וכשמדברים על מנהיגי איראן (לטעמי, אנשים מגעילים ומסוכנים לעולם) כעל שקרנים, חייבים לזכור שאביגדור ליברמן היה זה שבראיון לירון וילנסקי בגללי צה"ל אמר בקולו הרועם שבנימין נתניהו הוא "שקרן, רמאי ונוכל". בתגובה לעגו ממשרד ראש הממשלה לליברמן וטענו ש"הכדור היחיד ששרק לליברמן ליד האוזן היה כדור טניס". כמה שבועות לאחר מכן מינה נתניהו את ליברמן לשר הביטחון. 

במזרח התיכון המטורלל הכל אפשרי. לא אהיה המום אם בעוד שנה יופתע העולם ממפגש פסגה סביב מנגל, שבו ייקחו חלק מנהיג סוריה בשאר אסד, מנהיג איראן עלי חמנאי, הצאר הרוסי ולדימיר פוטין, הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ והאחראי על המנגל, השייח' נסראללה מנהיג חיזבאללה. בתוכנית האומנותית תככב מירי רגב בריקודי בטן. מקום האירוע נשמר בשלב זה בסוד.

2. בישראל קיימת מצוקת אשפוז. מאות ואולי יותר חולי נפש מסוכנים לציבור ולעצמם מסתובבים חופשי, ואחרי שהם פוגעים במישהו הם מוחזרים לאשפוז לקבלת טיפול, עד שמצבם משתפר והם משוחררים שוב. אלו המקרים המחרידים שבהם אנשים רצחו את נשותיהם, חיסלו את ילדיהם, השליכו מהחלון את תינוקם או הטביעו אותו בג'קוזי כי קיבלו הוראה מלמעלה להשקיע את הילד במים כדי להפוך אותו למשיח. מי שיעבור בארכיוני העיתונים על כמות המקרים והאכזריות שליוותה אותם, לא יאמין שזה קרה כאן אצלנו, בבית הסמוך, בדירה של השכנים.

גפן וזהבי. צילום: פרטי
גפן וזהבי. צילום: פרטי

ביום חמישי 28 במרץ 2018 שלח אלמוני מכתב שטנה ליהונתן גפן, שפרסם באתר הפייסבוק שלו את המכתב. בין השאר כתב האלמוני את הדברים הבאים (שגיאות הכתיב במקור):

"אתם, יהונתן–זבל–גפן, בנך חזיר בן חזיר, בן 60,000 זונות!

"אתה, יהונתן–זבל–גפן הנך חזיר שמאלני אדום, אשפה מהלכת על שתיים ואינני מתפלא שיוצא חלציך, אביב–זבל– גפן יצא גם כן חזיר שמאלני אדום אשפה מהלכת על שתיים גמד מכוער.

"קח לך את 'בנך יחידך', את שירה ואתגר קרת, כולכם 'חזירים שמאלנים אדומים' - הצטרפו לעאד תמימי ימח שמה וזכרה! ולכו לעזה או לעזאזל! כי אתם זבל! ארץ ישראל שייכת לעם ישראל על פי תורת ישראל! ואתה כמו הבן שלך הנכם 'אידיוטים שימושיים' בשירות אויבנו הערבים ו'יודו–קוויזלנגים' בשירות שונאנו הגויים... אתה ובנך הנכם הרפש, הצואה והסחי שזורמים בתעלות הביוב של העם היהודי היושב בציון". 

המכתב לגפן מסתיים בכמה אמירות שמסגירות את "האב הרוחני" של הכותב: "הים הוא אותו ים... והערבים הם אותם ערבים! אספסוף איסלאמו–נאצי/ ג'יהאדו–פאשיסטי צמא דם ומכוער... פלסטינאצים!". 

המילים "זבל", "טריפה", "נבלה" כתובות באותיות אדומות.

כשראיתי את המכתב נזכרתי במכתב שקיבלתי באוגוסט 2017, אחד מני רבים שאני מקבל, מכתבי איום ברצח וסתם מכתבים מטנפים ומכפישים.

האותיות במכתב שמוען אלי הן בדיוק אותן אותיות כמו במכתב ליהונתן, המילה "זבל" כתובה באדום, הסגנון אותו סגנון, וכל בלש–חוקר חובב יקלוט מיד שהכותב הוא אותו כותב. ההבדל בין שני המכתבים הוא שבמכתב המיועד אלי (ואל גבי גזית) האלמוני מציין במפורש את שם מורו ורבו, אביו הרוחני. 

בין השאר כותב האלמוני (אין לי ספק מיהו): "גבי–זבל–גזית נתן–זבל–זהבי שלום רב! שלו נעליכם מעל רגליכם! בטרם תעלו את שמו של עו"ד יורם שפטל על דל שפתותיכם!

"עו"ד יורם שפטל הינו יהודי יקר, ציוני, משכיל, חכם, עם ידע שאפילו אם תחיו עוד 1,000 שנים, לשניכם ביחד לא יהיה! אתם שניכם חזירים שמאלנים אדומים, בורים עלובים, הצואה, הרפש והסחי שזורמים בתעלות הביוב של עם ישראל היושב בציון". 

ייאמר מיד, במכתבים האלו מלבד לשון הרע והשמצות מלוכלכות אין איום על חיי המכותבים או איום לפגוע בהם פיזית. אבל כותב מכתבים כאלו, שהוא מלא שנאה ומוסת על ידי אנשים שהוא מעריץ, יכול לקבל יום אחד הנחיה דמיונית בחלום להציל את העם והאומה מהיצורים הבוגדניים האלו. ואז הסיכוי שייקח סכין וידקור או יהלום באלה בראשו של אחד מ"הזבלים" הוא ממשי.

כותב המכתב הוא גם מעריץ עיוור של ראש הממשלה בנימין נתניהו. המכתבים הללו הם פרי הסתה של ראש הממשלה נגד אנשי שמאל ואנשי תקשורת שמבקרים אותו, ואינם עומדים על ארבע ומכשכשים בזנב בתגובה לכל פיפס שלו. המוטרפים והמוסתים המסתובבים בקרבנו הרבה יותר מפחידים מהאיום האיראני.