מפכ"ל משטרת מלזיה חשף היום (שבת) כי שני המתנקשים, לכאורה, במהנדס והמרצה הפלסטיני ד"ר פאדי אל-בטש, ב-21 באפריל, נמלטו במכונית מסחרית לאחר שחיסלו אותו. המפכ"ל טאן דרי מוחמד פוזי הארון, אמר במסיבת עיתונאים בארצו, כי החקירות הובילו את המשטרה לטנדר ששימש את שני החשודים, לפני שנמלטו למדינה שכנה. "המשטרה נמצאת בעיצומו של זיהוי בעל הרכב", סיפר. הארון הוסיף, כי "אחרי שירו לעבר הקורבן ונמלטו על אופנוע כבד, החשודים עברו מיד לטנדר ונמלטו".



כשנשאל על סוג הנשק המשמש את החשודים, אמר כי המשטרה שלחה את הנשק שעל פי הערכות שימש את המתנקשים במהנדס החמאס למעבדה לזיהוי פלילי של המשטרה. "הנשק זוהה, אך אנחנו ממתינים לדוח", סיפר.



זירת ההתנקשות. צילום: AFP
זירת ההתנקשות. צילום: AFP



בעניין שני המתנקשים, אישר מפכ"ל המשטרה דיווחים קודמים, כי שני החשודים נכנסו למלזיה באמצעות דרכונים מזויפים מסרביה ומונטנגרו. "כנראה שהיו להם דרכונים גם של מדינות אחרות", אמר.



אל-בטש, בן 35 במותו, נורה למוות ב-21 באפריל בסביבות השעה 6:00 בבוקר, כשהיה בדרכו לתפילת שחרית במסגד מקומי, על ידי שני אלמונים שהיו רכובים על אופנוע. במלזיה דווח כי צוות של המשטרה הגיע לתאילנד כדי להמשיך בחקירה, כאשר במקביל עם סינגפור ואינדונזיה בפרשה.