הודות להתפתחות הטכנולוגיה, בימינו כבר אין לנו תירוץ אם לא הודענו שנאחר לפגישה או שלא נגיע אליה. גם אם הסמארטפון שלנו נגנב והלפטופ שבק חיים, תמיד יש מישהו שיוכל להשאיל לנו משהו שיאפשר לנו לתקשר עם העולם. בדיוק בשל כך, בעל ואישה ישלמו כעת פיצויים לאחר שהבעל שהוגדר כ"נעדר" נמצא מבלה במלון יוקרה.



האירוע המטריד התרחש בדרך הכי שגרתית, כאשר כריסטוף צ'מלי, 70, מרצה לכלכלה באוניברסיטת בוסטון, יצא יום אחד לטיול בהרים בניו המפשייר. לאחר שסיים את המסע המפרך, החליט צ'מלי שהוא לא חוזר הביתה, אלא נשאר לישון במלון הכי יוקרתי באזור, ושלח לאשתו הודעה על כך. למרות כל זאת, כשלא חזר הביתה בשעת לילה מאוחרת, אשתו נלחצה והתקשרה לצוות חילוץ הרים.



על פי חדשות cbsnews, מבצע החילוץ הגדול כלל 25 איש, אופנועי שלג, הליקופטר של המשמר הלאומי וציוד יקר שנועד להתגבר על הקור הקשה. צוות החילוץ זירז את פעילותו עוד יותר, שכן לדברי אשתו, צ'מלי סובל מבעיה בריאותית. 


חשב שאשתו יודעת איפה הוא. כריסטוף צ'מלי
חשב שאשתו יודעת איפה הוא. כריסטוף צ'מלי


אבל בזמן שהמוני אנשים חיפשו אחריו בקור ובשלג בשעת לילה מאוחרת, צ'מבלי בכלל היה בריא ושלם בבית המלון הכי מפואר באזור. מספר שעות לאחר שהחל החיפוש, למרבה המזל, צוות בית המלון ששמע על האירוע דיווח כי הוא שוהה אצלם. למרות כל זאת, צ'מבלי לא ידע על כל ההמולה שגרם לה הוא - עד שהקיץ ב-11 בבוקר.

לצערו הרב, למרות שהראה להם ששלח לאשתו הודעה ושהיא כנראה לא ראתה אותה, הוא התבקש לשלם את עלויות הפעלת צוות החילוץ. בשלב זה אומנם לא ידוע כמה יאלצו בני הזוג להוציא מכיסם, אך הסבירות היא שמדובר באלפי דולרים. זאת בהתאם לחוקים המקומיים לפיהם אדם שנהג ברשלנות וגרם להוצאות חילוץ שלא לצורך יחויב בתשלום פיצויים. הקנס הכי גדול תחת החוק הזה היה בסך 25,000 דולרים ב-2009, והוא ניתן לנער סקוט מייסון לאחר שחיפשו אחריו לשווא בהרים במשך שלושה ימים. הוא ומשפחתו הצליחו לבסוף להוריד את הסכום אך הוא עדיין היה גבוה.