ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שני) במהלך דיון פנימי של סיעת הליכוד בכנסת כי הוא הזהיר את שרי הממשלה על כך ש"הקואליציה מתפרקת" בשל היעדר הידברות בין השותפים, כך דווח בערוץ עשר. ראש הממשלה אמר את הדברים לאחר שהאשים את הבית היהודי ב"דחיפה לפח" של פסקת ההתגברות על בג"ץ. "כרגע כמו שזה נעשה, אנחנו בעצם מבטיחים שהחוק הזה ייפול, זה מה שקורה כרגע", אמר נתניהו. "כביכול רוצים, יוצרים מצב שלא תהיה הידברות. בהיעדר שותפות עם כל הסיעות, זה לא עובר. אז אני מחפש דרך להעביר את זה".
"אני אומר את זה גם לשרים: ראו הוזהרתם. כי הקואליציה מתפרקת", הוסיף. "במצב כזה אם במושב, בשבוע הראשון של מושב הקיץ יש כבר את הטלטלות האלה, זה מיד מקרין על השותפים הקואליציוניים. או שאנחנו עוצרים את זה עכשיו, מיד, וזה מחייב כל אחד ואחד - או שמפרקים".

כאמור, ראש הממשלה האשים את הבית היהודי כי "הבית היהודי דוחפים כרגע את פסקת ההתגברות לפח. הדרך היחידה להביא את פסקת ההתגברות כרגע היא באמצעות השגת הסכמות בתוך הקואליציה. מי שדוחף בלי להגיע להסכמות - קובר את פסקת ההתגברות". השר זאב אלקין הוסיף במהלך הדיון: "הישגים בתחום הזה אפשר להביא רק בשקט ולא בכותרות בתקשורת. מצער שזה מה שקרה אתמול".


מהבית היהודי נמסר בתגובה: "פסקת ההתגברות נמרחת כבר שלוש שנים בתירוצים שונים ומשונים. אנו מודיעים מראש שכל חוק התגברות שיגיע בהסכמה של ראש הממשלה נתניהו, שר האוצר כחלון ושאר מפלגות הקואליציה יהיה מקובל גם על סיעת הבית היהודי. רק שראש הממשלה יביא את החוק. בינתיים הפתרון המעשי היחידי שמונח על השולחן הוא החוק שהעברנו אתמול בתמיכת כל השרים".
 
השר בנט עם השרים רגב, כחלון וארדן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
השר בנט עם השרים רגב, כחלון וארדן. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90