51% מההורים מוטרדים מההתעסקות של ילדיהם במחשב או בנייד, בעוד 15% בלבד מוטרדים מהישגיהם הלימודיים. כך עולה ממדד ההורים וארגוני הנוער לשנת 2018 - מחקר ייחודי ומקיף שנערך מטעם מועצת ארגוני הילדים והנוער בישראל.



לפי הנתונים, שנאספו באמצעות מכון הסקרים רפי סמית בסקר שהקיף 600 איש ובא לבדוק מה הם הדברים המטרידים ביותר הורים: חמישית (20%) מההורים מוטרדים מהחשש שילדיהם לא יספגו ערכים, 19% חוששים מאלימות, 18% - הבדידות הכי מטרידה אותם, ו־15% חוששים מחוסר משמעת.



ההורים מודאגים מחשיפה של ילדיהם לאלימות



הורים מהמגזר הערבי ציינו שהכי מטריד אותם שילדיהם ייחשפו לאלימות או לחוסר מטרה בחיים. זאת, בדומה להורים חילוניים שציינו כי גם הם מוטרדים מאלימות ובדידות, בעוד הורים במגזר החרדי ציינו כי הם הכי מוטרדים שמא ילדיהם לא יספגו ערכים. לרוב ההורים (62%) הכי חשוב שילדיהם יספגו ערכים בפעילות העשרה אחר הצהריים. לאחר מכן חשוב להורים שהילדים ירחיבו כישורים ומיומנויות (48%), ו־14% העידו כי קבלת האחר חשובה עבורם.



הסקר כולל נתונים העשויים לעניין פוליטיקאים בהווה ובעתיד, ובמיוחד ברמה המקומית. בעוד כחצי שנה ייערכו הבחירות לרשויות המקומיות. לפי הסקר, 75% מההורים לא מתכוונים להצביע לראש או ראשת רשות מקומית שלא ישימו דגש במצע שלו על השקעה בחינוך הבלתי פורמלי.



כמו כן, כ־75% מההורים ציינו כי הימצאו של מרכז פעילות של ארגון נוער תורמת במידה רבה להעלאת איכות החיים ביישוב שבו הם גרים, ולטענת 43% מההורים במגזר היהודי אין מספיק פעילות של ארגוני או תנועות נוער ביישוביהם, לעומת 63% מההורים במגזר הערבי.