חצי גמר האירוויזיון הראשון שנערך בליסבון, פורטוגל, יצא לדרך הערב (שלישי). בסך הכל התמודדו בחצי הגמר 19 שירים, מהם עלו רק 10 לגמר הגדול שייערך ביום שבת, ביניהם כצפוי גם השיר הישראלי "TOY" בביצועה של נטע ברזילי, ששובץ להיות שיר מספר 7 מבין המדינות. פרט לישראל, העפילו לגמר גם אוסטריה, אסטוניה, קפריסין, ליטא, צ'כיה, בולגריה, אלבניה, פינלנד ואירלנד.


הזמרת הישראלית אמרה לאחר סיום הערב: "אני גאה ונרגשת שהצלחתי להעפיל לגמר, מחכה בציפייה ליום שבת ומבטיחה לעשות כל שאני יכולה בכדי להביא את האירוויזיון לישראל". בגמר בשבת, ישראל הוגרלה להופיע בחצי השני של הערב ומיקום השיר בסדר השירים יוחלט בהמשך.

ברזילי נראתה מעולה ונראה שנתנה את כל מה שיש לה אך ההופעה לא עמדה בציפיות הגבוהות. אסטוניה וקפריסין היו ההופעות שמתחרות על "ההופעה שמשאירה אותנו פעורי פה" - אסטוניה בשל הקלאסיות בעוד קפריסין בשל הופעת הפופ המרימה. לעומתן, מקדוניה היתה זו שרשמה את ההופעה המביכה ביותר. על ההפתעה היתה רשומה אזרבייג'ן, שלראשונה לא הצליחה להעפיל לגמר.

הופעתה של ברזילי הערב נערכה ללא שימוש במכשיר הלופר, המשכפל את קולה, בו היא עשתה שימוש לאורך התוכנית "הכוכב הבא". "ההופעה של נטע, נציגת ישראל באירוויזיון נבנתה בהתאם לדרישות ההפקה הבינלאומית", נמסר לפני כשבועיים מדוברות כאן 11. "בהתאמה, עוצב הסופר לופר שמייצר מלבד אודיו גם תאורה ומוסיף נדבך נוסף ומרשים להופעה".



קפריסין, שמעולם לא זכתה בתחרות עד כה, שלחה השנה שיר פופ מפוצץ ולא סתם הוא נבחר לסגור את התחרות הערב. בשיר יש נגיעות אתניות – ים תיכוניות וההופעה מתוכננת להיות מושקעת עם אפקטים של פירוטכניקה כמיטב המסורת האירוויזיונית. 
 
אחרי שנתיים שבהם אסטוניה לא עלתה לגמר, היא שלחה שיר אופראי מיוחד מאוד עם הופעה מושכת ובולטת (שימו לב לשמלה של הזמרת, לא תוכלו לפספס) שסביר שתשאיר את כולם פעורי פה ולו רק בשל היכולות הקוליות של הזמרת המצויינת הזו. לא סתם מיקמו את השיר קרוב בסדר ההשמעה לשיר הישראלי - לדעתי זו הולכת להיות אחת המדינות שתתן לנו את הפייט הכי רציני בתחרות ויש לזכור שעד לחשיפת השיר הישראלי, היתה זו אסטוניה שמוקמה במקום הראשון בטבלאות ההימורים.