כנס הרצליה החל היום (שלישי) במרכז הבינתחומי בהרצליה וצפוי להימשך שלושה ימים תחת הכותרת "התשקוט הארץ? ישראל בין יציבות, שינוי ועימות". בין הנואמים שנשאו דברים היום היה גם שר האוצר משה כחלון שהתייחס לסוגיות הבוערות בשטח.

על סוגיית פסקת ההתגברות: "קרה משהו שלא קרה מתחילת הקדנציה, משהו ברוטלי וחסר אחריות. סוג של הורדת ידיים. 75% הם המיינסטרים ויש שבעה וחצי אחוזים של קיצוניים שרצו למשוך את המדינה למקומות לא נורמליים. אני שמח שהם לא מצליחים לגרור אותנו למקומות לא טובים. הקרב בין הבית היהודי והליכוד הוא קרב שמשליך את כולנו מתחת לגלגלים של האוטובוס".



כחלון המשיך: "קרה ש'הבית היהודי' לא הסכים להיענות לא לבקשה שלי ולא לבקשה של ראש הממשלה ופעל בצורה עצמאית, ואני לא רוצה לומר יותר, יש עליהם לחץ מצד עמותות ימין קיצוני, מפעילים עליהם לחץ אדיר. עמותות של הימין הקיצוני האשימו אותי בשמאלניות". לשאלה האם ההאשמה כאמור פוגעת בו ענה כחלון כי "שמאל זו עמדה, לא עבירה פלילית".



על מעמדו והיקף התערבותו של בית המשפט אמר כחלון: "אין ספק שבמהלך הקיץ היו כמה פסיקות שסימלו התערבות ברורה. מעמד בית המשפט נשחק. מעמד הכנסת והממשלה נשחק. לדעתי צריך לעצור את זה ואני, שאכפת לי מבית המשפט העליון, לא אוהב לראות את מעמדו נשחק". כחלון המשיך: "המטרה הייתה שראש הממשלה ישוחח עם נשיאת בית המשפט העליון והמשנה שלה וינסה לעשות הסדרה בהסכמה אבל לא בכיפופי ידיים ולא בכוח".



כחלון על בעיית המסתננים: "התנגדתי כי חשבתי שיש יותר מדי אנשים שהיו נשארים פה ועד היום לא ראינו תכנית מסודרת. אנחנו מוכנים לסייע . בלי שחצנות, משרד האוצר מסוגל לקחת פרויקטים על עצמו אז בואו נפתור את המשבר הלאומי". עוד הוסיף כחלון, כי יתמוך בהסכם טוב שיתגבש עם נציבות האו"ם לפליטים.



על המרד בסיעתו, 'כולנו', בעניין פסקת ההתגברות, אמר שר האוצר כי, "לא יהיה חופש הצבעה. ועדת שרים זה דבר אחד וכנסת זה דבר אחר". עוד ציין כחלון כי הוא סומך על גלנט שמכהן כשר השיכון והוסיף שתפקודו לא פחות ממצוין. בנוגע לסיכוי שיתקיימו בחירות אמר כחלון כי "אנחנו כבר שלוש שנים עוד רגע לבחירות. אין שום סיבה לבחירות, גם עם העניין של חוק הגיוס יגיעו להסכמות. אתמול ישבתי עם הרב ליצמן והוא מקים ועדת רבנים שתלך עם משרד הביטחון בעניין חוק הגיוס".



כחלון התייחס לשאיפות הפוליטיות של עמיתיו, כמו מירי רגב, אבי גבאי ויאיר לפיד ומיהר לבטלן: "יש לי כישורים ויכולות וכל השמות שאמרת הם רחוקים, לאף אחד לא היו הצלחות בזירה הפוליטית. כל אחד יכול להיות מועמד בפני עצמו".