"לא נטמון את הראש באדמה אל מול אויבים שהולכים ונצברים", כך אמר הבוקר (רביעי) שר החינוך, נפתלי בנט, בוועידה הארצית של מועצת התלמידים והנוער בישראל, המתקיימת באוניברסיטת בר אילן. הדברים של שר החינוך נאמרו יממה לאחר שנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הודיע על פרישה מהסכם הגרעין עם איראן.



השר בנט התייחס לכך ואמר כי "לא נאפשר לאויב להשיג את היכולת לפגוע בנו. אנו עיקשים ואנו חזקים, אנחנו חזקים יותר מאיראן ונחושים יותר מאיראן. עבור איראן המלחמה על הגבול שלנו היא הרפתקה צבאית מרוחקת, עבורנו זה החיים ולכן אנו ננצח".



עוד אמר בנט במהלך הוועידה כי ״אנחנו נמצאים בתקופה מתוחה מעט אל מול אויבנו, הקרובים והרחוקים. אם הייתי צריך לסכם את המדיניות של ממשלת ישראל ושל מערכת הביטחון בעידן הנוכחי בארבע מילים הייתי אומר: הקם להורגך - השכם להורגו. אנחנו חזקים ונחושים יותר מאיראן״.



הועידה נפתחה בדקת דומייה לזכר הרוגי אסון השיטפון בנחל צפית, לאחריה אמר השר: ״ביקרתי כל אחת ואחת ממשפחות הנערות והנער, ופגשתי שם משפחות ערכיות של נוער שרק רצה להתפתח ולתת לסביבה שבה הוא חי. אנחנו עושים הכל כדי להבטיח את ביטחון הנוער הישראלי. במעמד הזה חשוב להגיד מילה למכינות הקדם צבאיות: אין ספק שקרתה שגיאה נוראית, אך דווקא בשעה הקשה של המכינות - אנחנו איתכם. ביחד נתקן את מה שצריך לתקן״.