עוד אקזיט ישראלי: יומיים בלבד אחרי מכירתה של חברת פרוטרום ב-7 מיליארד דולר, נודע היום (רביעי) כי החברה הישראלית BriefCam נמכרה לענקית הצילום היפנית CANON. סכום המכירה לא נמסר, אך ככל הנראה מדובר בכמה עשרות מיליוני דולרים. BriefCam, שהוקמה ב-2007, גייסה במהלך השנים כ-15 מיליון דולר.



החברה נוסדה על ידי שלושה ישראלים: פרופסור שמואל פלג, גדעון בן צבי וד"ר ירון כספי ומבוססת על טכנולוגיית VIDEO SYNOPSIS אשר פותחה באוניברסיטה העברית. החברה מקצרת את הזמן הדרוש לנתח מידע וידאו. החברה ממוקמת במכבים רעות.



מדובר בחברה שפועלת בתחום המעקב ומשפרת את הביטחון בנקודות רגישות בעולם. ברחבי העולם יש כ-500 מיליון מצלמות אבטחה אשר עובדות באופן רציף וממוקמות במקומות המיודעים לפורענות.  מצלמות אלו מייצרות כמות אדירה של מידע, ולא ניתן לעקוב כל מה שנקלט במצלמות אלו בעין האדם.



באמצעות הטכנולוגיה של BriefCam מקצרים את הזמן שלוקח לנתח תוכני וידאו, משמעות הדבר שניתן להתריע על סכנות בזמן קצר יותר. הטכנולוגיה של החברה משלבת בינה מלאכותית עם טכנולוגיות וידאו כדי ליצור מערכת אשר מצלמת, מנתחת, ומבינה את מה שהיא רואה.



טרבור מאטץ׳, הנשיא ומנכ"ל המקצועי של החברה, הביע סיפוק מהעסקה ואמר: "אנחנו מאחדים כוחות עם מנהיגה עולמית בתחום ההדמיה הדיגיטלית. הרכישה תאפשר ל-BriefCam להמשיך לספק פתרונות וידאו מובילים בתחום ניתוח תוכן, תוך המשך פעילות כחברה עצמאית בתוך קבוצת קאנון. ההזדמנות הזו היא עדות לטכנולוגיה החדשנית שבנינו, הצוות המצטיין שהרכנו, והעסק שיצרנו. שהולך וגדל במהירות".