צה"ל החליט על גישה של שולי ביטחון רחבים ביותר ולא לקחת שום סיכון. וכך הוחלט בלילה שבין שלישי לרביעי על שני מהלכים מקבילים. הוא הורה לתושבי רמת הגולן לפתוח את המקלטים ולהיערך לאפשרות של ירי רקטות מיידי מסוריה. במקביל, המשיך במאמץ המודיעיני לנסות ולסכל את התכנית האיראנית. המאמץ המודיעיני הצליח ועל סמך המידע המדויק, שוגרו על פי הדיווחים מטוסי חיל האוויר לצוד את חוליית השיגור ואת ההכנות במתקפה על הבסיס בעין כיסווה שמשמש מרכז חשוב לכוחות האיראניים ושלוחותיהם.
לפי הדיווחים מסוריה, נהרגו בתקיפה שמונה איראנים. אם זה נכון, אלה מצטרפים לעוד שבעה שנהרגו בתקיפה הקודמת ואולי יש עוד הרוגים שלא דווח עליהם. מאזן הדמים בין ישראל לאיראן הולך וגדל. ישראל לא נטלה אחריות על הפעולה אך בהדרגה נשברת מדיניות העמימות שלה שלא לאשר ולא להכחיש, משום ששרים בממשלה מדברים בגלוי על המדיניות הישראלית בסוריה. שר המודיעין ישראל כ"ץ התראיין הבוקר ואמר כי צה"ל מונע את מאמצי הנקמה האיראניים.
תקיפה בסוריה
ההצלחה המודיעינית והמבצעית של אמש לסכל את ההכנות של איראן הייתה השלישית במספר בשבוע האחרון. אבל צמוד להן תג מחיר. שגרת החיים משתבשת. הציבור, לא רק בצפון, במתח, וכבר נרשמו ביטולים של הזמנות לבתי מלון וצימרים לסוף השבוע. במילים אחרות, אין מבצעים צבאיים דה לוקס.

ואנחנו רק בתחילת הדרך. בהתכתשות לפי שעה ידה של ישראל על העליונה. ישראל מוכיחה פעם אחר פעם כי איראן חשופה לחדירות של המודיעין הישראלי. אבל אסור לשגות באשליות ולנוח על זרי הדפנה. איראן הבטיחה לנקום ומי שמכיר את ההתנהלות של הרפובליקה האסלאמית מאז כוננה לפני ארבעים שנה, יודע שהיא תמשיך במאמצים להגיב ולנקום ותחכה להזדמנות במקום ובזמן שיהיו נכונים עבורה.
קשה עדיין לפרש כיצד תשפיע החלטת טראמפ על התנהלות איראן כלפי ישראל. ברור שטהרן מודאגת מהחלטת נשיא ארצות הברית להטיל עליה עיצומים כואבים ובמהירות הגדולה. מנהיגיה יודעים שהעיצומים יפגעו קשה בכלכלתה המקרטעת בין כה וכה ועלולים להוציא לרחוב מפגינים, כפי שכבר קרה בעבר. אך איראן גם הוכיחה כי היא יכולה לעמוד בכך, אם הנהגתה תחליט שהיא יכולה וצריכה לספוג אותו. זה קרה בשמונה שנות המלחמה עם עיראק וגם בשש השנים שמועצת הביטחון הטילה עליה עיצומים בשל תכנית הגרעין שלה.
אם מנהיגיה יחליטו שמחיר העיצומים הוא כבד מדי, ישנו סיכוי שהם יצמצמו את מגמות ההתפשטות הצבאית שלהם ברחבי המזרח התיכון בתימן, עיראק, סוריה ולבנון - שעולות למשלם המיסים האיראני עשרות מיליארד דולרים. אך הם גם יכולים להחליט בנחישות להמשיך ולהתבסס בסוריה, גם במחיר של עימות עם ישראל. בכל מקרה מבחינת איראן, החשבון עם ישראל נשאר פתוח.