למרות הפעולה המיוחסת אתמול לצה"ל בסוריה, הלילה והבוקר, שעברו בשקט מוחלט בצפון, גם אם לא יקרה דבר בימים הקרובים, איומי הפעולה האיראנית כנקמה על התקיפות המיוחסות לישראל בסוריה יישארו כל הזמן על השולחן גם בתקופה הקרובה. גם במידה וישראל סיכלה אתמול נקודתית ירי לעבר רמת הגולן, הפעולה הזו תאלץ את האיראנים לנתח מחדש את מידת החשיפה המודיעינית שלהם בסוריה מצד המודיעין הישראלי, ואולי גם לשנות את דרך הפעולה והתוכניות. אבל כל זה לא צפוי לגרום להם לזנוח את הרצון והמוטיבציה שלהם להגיב כלפי ישראל.
במידה רבה האיראנים לומדים על בשרם את הקושי לפעול ולהגיב צבאית מבלי להיחשף מודיעינית. אין למשמרות המהפכה צבא מסודר על אדמת סוריה. את התגובה כלפי ישראל לפחות בשלב הזה ככל הידוע בישראל הם ניסו לבצע ועוד ינסו בהמשך באמצעות ירי רקטות קצרות טווח לרמת הגולן, פעולה פשוטה יחסית לארגוני טרור וגרילה כמו חיזבאללה חמאס, שמסוגלים להיטמע טוב יותר בשטח ולהיעלם מיד לאחר ביצוע ירי לעבר ישראל, בעיקר בחסות אוכלוסיה אזרחית, מתגלה כמשימה קשה ומורכבת לכוחות האיראנים בסוריה.
העובדה שעד עכשיו לא התרחשה פעולת נקם איראנית לתקיפות המיוחסות לישראל אינה קשורה להתלבטות צבאית איראנית. חוסר בהזדמנויות מבצעיות לאורך הגבול ובעיקר סיכול באמצעים שונים של צה"ל הן הסיבות היחידות מדוע פעולה כזו עדיין לא התממשה. את ההצלחה הישראלית בסיכול הכוונות האיראניות, החדירות הגבוהה של הכוח הצבאי האיראני בסוריה למודיעין הישראלי אין לקחת כמובן מאליו - מדובר בהישג חשוב גם ביצירת ההרתעה כלפי הצד השני, אך אין לראות בכך תעודת ביטוח ביכולת של האיראנים להגיב צבאית בצורה מוצלחת יותר, זאת לעומת הניסיונות הכושלים והמסורבלים כפי שנחשפו בימים האחרונים.  
תקיפה בסוריה

צה"ל מנצל בצורה טובה את יתרונותיו היחסיים הברורים במשאבים, בטכנולוגיות ובאמצעי הלחימה, ובמיוחד את היתרון המוחלט שיש לחיל האוויר הישראלי על הכוחות האיראנים שנמצאים בסוריה. למרות ההצלחות המיוחסות לצה"ל, האיראנים הם אויב עקשן וגם הם מפיקים לקחים מהאירועים האחרונים. בישראל סבורים שהם לא מתכוונים לוותר ולכן גם מבלי להתייחס לפרסומים על התקיפה המיוחסת לישראל בלילה שסיכלה כנראה את ירי הטילים לרמת הגולן. העמדה הכללית, ממשיכה להיות כזו שמדובר באירוע מתמשך שילווה אותנו עוד זמן רב ולא ניתן לסכם אותו.
רמת המוכנות והכוננות של צה"ל והתושבים לאורך גבול הצפון עשויים להשתנות מעת לעת על פי הערכת מצב. בפעולות מתוכננות של האיראנים בסוריה שדרשו תנועה של כוחות, הכנת חוליות לירי רקטות, העברת רקטות באמצעות משאיות ורכבים אחרים, לא הצליחו האיראנים כפי שעולה מהפרסומים הזרים להסתיר את ההכנות מישראל, ולא מן הנמנע שלצד המשך הניסיון לבצע ירי רקטות לעבר ישראל, גם יהיו ניסיונות לביצוע פיגוע גדול באזור הגדר כנגד מטרות צבאיות.