כשבוע לפני הפתיחה הרשמית של השגרירות האמריקאית בירושלים, שיא אטורקיה רג'פ טאיפ ארדואן תיאר את ההחלטה כ"טעות עצומה". בראיון ששודר הערב (רביעי) ברשת CNN, ארדואן אמר כי "אין מה להרוויח" מהמהלך וקרא לארצות הברית לבטלו. הוא חזר על טענתו כי "מזרח ירושלים היא בירת פלסטין" וכי שגרירות טורקיה תועבר לשם ביום מן הימים. הוא אמר גם כי פרישת ארצות הברית מהסכם הגרעין עם איראן היא הכרזת "מלחמה כלכלית".
 
חברי פרלמנט איראנים שורפים את דגל ארה"ב
ארדואן אמר כי ההחלטה על העברת השגרירות תרמה לבידודה הדיפלומטי של ארצות הברית, וציין את החלטת האו"ם שגינתה את המהלך בדצמבר, שבה 128 מדינות הצביעו בעד ו-9 הצביעו נגד. "ארצות הברית מאבדת חברי אמת כרגע", אמר הנשיא הטורקי. 
במהלך הראיון, שהתרחש מעט לפני שהנשיא דונלד טראמפ הודיע על פרישת ארצות הברית מהסכם הגרעין עם איראן, ארדואן האשים את וושינגטון בכך היא מנהלת "דיפלומטיית בני ערובה" בנוגע לאיראן ולהתערבויותיה בסוריה. הוא ביקר את ארצות הברית על כך ש"היא לא מכבדת הסכם שהיא חתמה עליו", ואמר שהוא חושש מפרוץ "משברים חדשים" כתוצאה מכך. 

הנשיא הטורקי טען גם כי המהלך יסכן את הכלכלה העולמית. "ארצות הברית אולי תשיג מעט חיוביות מהפרישה, או מעליית מחירי הנפט, אך מדינות עניות רבות ייפגעו עמוק יותר. על ידי הטלת הסנקציות מחדש, טראמפ מכריז על מלחמה כלכלית", אמר ארדואן. "ארצות הברית תפסיד בסוף. איראן לא תתפשר לעולם על הסכם הגרעין".