דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס אמרה הלילה (חמישי) כי ארצות הברית "מחויבת להבטיח במאה אחוזים כי איראן לא תשיג נשק גרעיני". היא הסבירה: "אנחנו מתכוונים להמשיך ולהפעיל עליהם לחץ מקסימלי וסנקציות נרחבות". לדבריה, כל הסנקציות שקדמו להסכם הגרעין חוזרות לתוקפן, ואנו מתכוננים להוסיף סנקציות נוספות, שייתכן וייכנסו לתוקף כבר בשבוע הבא".



סנדרס אף התייחסה להסלמה בצפון בריאיון לרשת "פוקס" האמריקנית, ואמרה כי וושינגטון תומכת במאמצי ישראל להגן על עצמה. "האירוע מראה שלא ניתן לסמוך על איראן", אמרה סנדרס. 
 
מספר שעות לפני כן, נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר במהלך ראיון שהתרחש מעט לפני שהנשיא דונלד טראמפ הודיע על פרישת ארצות הברית מהסכם הגרעין עם איראן, ארדואן כי וושינגטון מנהלת "דיפלומטיית בני ערובה" בנוגע לאיראן ולהתערבויותיה בסוריה. הוא ביקר את ארצות הברית על כך ש"היא לא מכבדת הסכם שהיא חתמה עליו", ואמר שהוא חושש מפרוץ "משברים חדשים" כתוצאה מכך. 

הנשיא הטורקי טען גם כי המהלך יסכן את הכלכלה העולמית. "ארצות הברית אולי תשיג מעט חיוביות מהפרישה, או מעליית מחירי הנפט, אך מדינות עניות רבות ייפגעו עמוק יותר. על ידי הטלת הסנקציות מחדש, טראמפ מכריז על מלחמה כלכלית", אמר ארדואן. "ארצות הברית תפסיד בסוף. איראן לא תתפשר לעולם על הסכם הגרעין". 

ליברמן אף התייחס בכנס לסוגיה הפלסטינית, ולסיכוי להסדר שלום עתידי: "אין שלום במזה"ת, יש בלבול בגאוגרפיה. אני לא מכיר שתי מדינות באזור הזה שחיות בשלום אחת עם השנייה. אבו דאבי וקטאר, מרוקו ואלג'יר, סוריה ויתר מדינות ערב?! השלום יבוא יחד עם המשיח וצריך להבין שזה לא במקרה. אני חוזר על זה שוב ושוב, שהסיבה לאלימות במזה"ת הוא היעדר מעמד הביניים. כדי שתהיה מדינה יציבה שרוצה דו קיום עם השכנים ומדיניות רווחה, צריך מעמד ביניים מצליח. לדוגמה שווייץ ונורבגיה, שם 90 אחוז מהאוכלוסייה זה מעמד ביניים חזק ומצליח. בעולם הערבי זה הפוך ויש פערים עצומים בין עשירים לרוב מוחץ עני".