הפגישה בין נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לבין מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, תתקיים ב-12 ביוני בסינגפור, כך חשף היום (חמישי) טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. הוא הוסיף כי "ננסה לעשות מזה רגע מיוחד למען שלום עולמי". הציוץ של הנשיא האמריקאי מאשש את הדיווחים בתקשורת הדרום קוריאנית השבוע, לגבי מיקום ומועד הפסגה. הפסגה בין השניים מגיעה לאחר מספר חודשים של שיח דיפלומטי בין קוריאה הדרומית לשכנתה מצפון, שבאים דווקא לאחר מה שהיה נראה כעימות בלתי נמנע בין וושינגטון לפיונגיאנג.=


בסוף החודש שעבר נפגשו קם ונשיא קוריאה הדרומית, מון ג'יאה אין, באזור המפורז בין שתי המדינות, פגישה ראשונה בין מנהיגי המדינות זה יותר מעשור, והראשונה בחצי האי הקוריאני מאז מלחמת קוריאה בתחילת שנות ה-50. מנהיג המדינה המבודדת הודיע לאחר הפגישה כי "תמה המלחמה בין המדינות. אנחנו אחים, אותו דם, אומה אחת", אמר קים. מנהיגי שתי המדינות הצהירו עוד בתום פגישתם על התחייבותם לפרק את חצי האי מנשק גרעיני. שני הצדדים הודיעו כי יחפשו לבסס הסכם שלום יציב וקבוע בחצי האי. 



במהלך הפגישה, ובאופן שלא תוכנן מראש, הזמין קים את מון לצעוד לקוריאה הצפונית, ולאחר מכן עברו שני המנהיגים יחדיו את הגבול לעבר קוריאה הדרומית כשהם אוחזים ידיים, שם הם סקרו משמר כבוד של צבא קוריאה הדרומית, כשהם צועדים על שטיח אדום שנפרס לכבודם ומלווים בשומרים בלבוש קוריאני מסורתי. "היסטוריה חדשה מתחילה עכשיו, עידן של שלום", כתב קים בספר האורחים של בית השלום, בו התנהלה הפסגה בין השניים.



עיני כל העולם נשואות לפגישה בין שתיים מהמדינות החמושות בעולם, כאשר קוריאה הצפונית אף מחזיקה במאגר של נשק גרעיני. בוושינגטון רואים בפגישה כמבוא לפגישה המתוכננת בין קים לבין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ובהודעה שהוציא הבית הלבן נאמר כי "ארצות הברית מלאת תקווה שהשיחות יביאו להתקדמות בדרך לשלום ושגשוג". עוד נאמר בהודעה כי "הבית הלבן מצפה להמשיך את שיחתו עם קוריאה הדרומית בהכנה לפגישה המתוכננת בין טראמפ וקים".