התקיפות הישראליות בסוריה שנעשות בימים האחרונים, גורמת למתיחות רבה באזור, ואף לתגובה איראנית וסורית, כפי שהיה ניתן לראות אמש. הטלוויזיה הסורית התפארה היום (חמישי) ב"ניצחון" אדיר של כוחותיהם, אך מהקולות שמגיעים מהשטח, ניתן להבין כי מדובר במכה לא פשוטה עבור האיראנים ואסד, וכי חלק גדול מהאוכלוסיה רואה בישראל כמי שיכולה להציל את סוריה מציפורניה של איראן.



בתוכנית "שש עם", שהונחתה הערב על ידי סיון רהב, הובא ריאיון עם עיתונאי סורי, שנשאר בעילום שם, ודיבר בתוכנית על הנוכחות האיראנית ועל איך שהתקיפה נראתה מהצד השני: "בלילה היו מטוסי קרב ישראלים שתקפו את השטח בשליטת אסד, ואת השטחים בשטח האיראנים. זה למעשה גרם לאנשים כאן להיות מאוד שמחים, כי הם תקפו אותנו, הרסו את בתי הספר, ואף אחד לא המשיך את ההתקפות על אסד. ראינו את ההתקפה של ארה"ב, אבל היא היתה מאוד חלשה. אנחנו מקווים שישראל תמשיך להכות באסד ואיראן".

"איראן נוכחת בסוריה. הם הורגים את כל מי שלא תומך בדת שלהם. יש להם משאבים רבים, והם עומדים מאחורי הכל. כל דבר שקרה בסוריה, קשור לאיראן. אנחנו מקווים שזה לא יימשך יותר, ואנחנו שמחים על המתקפה הזאת. מה יהיה בעתיד? אני לא יודע. אם איראן וחזבאללה יישארו כאן וימשיכו לאיים על אזרחים, יהיו פה מעשי טבח נגד אזרחי סוריה, ואף מדינה בעולם לא תעשה כלום".


לאחר מכן סיכם ואמר: "אני רוצה להגיד לעולם שלא סייע לנו - דמיינו שהייתם במקומנו, דמיינו שהייתם צריכים לנטוש את בתיכם, את האדמות שלכם, את החיים שלכם, דמיינו לכם שילדיכם היו סובלים ממתקפות כימיות, או סובלים ממחסור במזון, בתרופות, ובאספקה רפואית בגלל מצור. אם ישראל מעוניינת לעשות שלום עם כל העולם, היא חייבת להוציא את איראן וחזבאללה בסוריה, ולהרוג את אנשי אסד. אבל היא צריכה גם להתרחק מסוריה ולא לפלוש אליה, רק שתכה בהם כל הזמן.