רק לפני יומיים הודיע נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, על פרישה מהסכם הגרעין עם איראן ואמר כי הסנקציות על המדינה יחודשו במלוא העוצמה. הערב, ההבטחה הזאת מתממשת, כשמשרד האוצר האמריקאי הודיע כי הטיל סנקציות על שורה של גופים ואישים איראניים. 



מדובר בפעולה משותפת של ארצות הברית ואיחוד האמירויות, שנועדה לעצור רשת גדולה של חילופי מטבע באיראן ובאיחוד האמירויות, שזהעבירה מאות מיליוני דולרים למשמרות המהפכה כדי לממן פעילויות זדוניות וארגונים שלוחים שם איראן. בין הארגונים נמצא הבנק המרכזי של איראן, שהי מעורב בפעילות של משמרות המהפכה ותמך בהמרת הכסף וסייע להעביר אותו לחשבונות בנק מעבר לים. 
שר האוצר של ארצות הברית, סטיבן מנוצ'ין, אמר כי המשטר האיראני ניצל את הגישה לגופים באיחוד האמירויות על מנת לרכוש דולרים אמריקאים למימון פעילות משמרות המהפכה. 

בהצהרתו על הפרישה מההסכם אמר טראמפ כי "הוא איפשר לאיראן להמשיך לפתח אורניום והסיר סנקציות מגבילות, איפשר את הפעילות האיראנית לגבי הנשק הגרעיני ללא שום מגבלות על פעולותיה התוקפניות שלה בכל רחבי העולם ובמיוחד בסוריה. לפי העדויות שנחשפו על ידי ישראל נראה שאיראן ביקשה להשיג נשק גרעיני. מדובר בעסקה גרועה שלא הייתה צריכה להיחתם". אמר הנשיא.
 
"מאז העסקה, השאיפות הנוראיות של איראן הפכו להיות חריפות יותר. אני הודעתי שצריך להפסיק את העסקה או לתקן אותה. הבהרתי שאם העסקה לא תתוקן, ארה"ב יותר לא תיקח חלק בהסכם. בחודשים האחרונים שוחחנו רבות עם בריטניה, גרמניה וצרפת. אנחנו מאוחדים בהבנה של האיום הנשקף מאיראן גרעינית. אחרי כל זה ברור לי שאין לנו יכולת למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני תחת ההסכם הרע הזה. אם לא נעשה דבר אנחנו יודעים בדיוק מה יקרה. בזמן קצר איראן תהיה קרובה להשגה של נשק גרעיני", הוסיף.

טראמפ הכריז על פרישת מדינתו מההסכם ואמר כי "אני מכריז על הרמה הגבוהה ביותר של סנקציות. כל מדינה שתעזור לאיראן תזכה לסנקציות מצד ארה"ב. אמריקה לא תיסחט. לא נאפשר למשטר הזועק מוות לאמריקה להשיג נשק גרעיני".

"אנחנו יוצאים מהעסקה עם איראן אך נעבוד על פתרון לאיום האיראני גרעיני. זה כולל טיפול בנשק הבליסטי של איראן ולבלום את התפשטותה במזרח התיכון. אם המשטר ימשיך לקדם נשק גרעיני הוא יעמוד מול השלכות חמורות ביותר ויהיה במצב חמור משהיה אי פעם".