חצי הגמר השני של האירוויזיון בליסבון נערך הלילה (שישי) וממנו עלו 10 מדינות נוספות לגמר שייערך במוצ"ש. העולות הערב הן סרביה, מולדובה, הונגריה, אוקראינה, שבדיה, אוסטרליה, נורבגיה, דנמרק, סלובניה, והולנד. הפתעת הערב: לא רוסיה ולא רומניה בגמר - מה שלא קרה מעולם מאז פיצול האירוויזיון לחצאי גמר.


האירוע נפתח עם השיר הנורבגי שהתברג גבוה בטבלאות ההימורים ואף עקף את שירה של הזמרת נטע ברזילי, אך לאחר הופעה פושרת ביותר, ואפילו מאכזבת, ירד במיקום אחרי הערב הזה למקום הרביעי, בעוד השיר הישראלי תפס את המקום השני כשהוא ממוקם אחרי קפריסין. באירוע משונה שנרשם במהלך הערב, בעוד שפתיה של הזמרת המייצגת את רוסיה היו סגורות, השיר שלה נמשך כרגיל. 

המדינות שהשתתפו בחצי הגמר השני היו נורווגיה, רומניה, סרביה, סן מרינו, דנמרק, רוסיה, מולדובה, הולנד, אוסטרליה, גאורגיה, פולין, מלטה, הונגריה, לטביה, שוודיה, מונטנגרו, סלובניה ואוקראינה. ההופעות הטובות של הערב היו דנמרק, שבדיה ומולדובה שהפתיעה בגדול ונתנה הופעה ששדרגה לחלוטין את השיר שלה. 

ההופעה הגרועה של הערב היתה הונגריה, עם המון רעש ובלאגן שלא תרמו לשיר. תוך כדי הערב, טבלאות ההימורים הגיבו בהתאם - שבדיה עלתה, גרמניה, שבכלל עוד לא הופיעה (נמצאת אוטומטית בגמר) זינקה למקום 7 וישראל חזרה למקום השני כשמעליה עדיין קפריסין.



ביום שלישי התמודדו בחצי הגמר הראשון 19 שירים, מהם עלו רק 10 לגמר, ביניהם כצפוי גם השיר הישראלי "TOY" בביצועה של ברזילי, ששובץ להיות שיר מספר 7 מבין המדינות. פרט לישראל, העפילו לגמר גם אוסטריה, אסטוניה, קפריסין, ליטא, צ'כיה, בולגריה, אלבניה, פינלנד ואירלנד.