רגע היסטורי בבירה: מגורי הקבע של השגריר לא צפויים לעבור בזמן הקרוב לירושלים, כך אומר היום (שישי) שגריר ארה"ב בישראל דיויד פרידמן. עוד ציין השגריר, כי הנשיא דונלד טראמפ יפנה במהלך טקס פתיחת השגרירות ביום שני הקרוב בסרטון וידאו לאורחים, אך צפוי לצפות בטקס ממעונו בוושינגטון. עוד הוא הוסיף כי מעבר השגרירות בטווח הארוך יביא בסופו של דבר ליציבות באזור ולשלום. 



פרדימן הוסיף: "אנחנו נרגשים לפתוח את השגרירות בירושלים ביום שני בצהריים, ואנו עמלים על הטקס ומצפים לכ-1000 איש, ביניהם נציגות גדולה מהקונגרס". לדבריו, "אנחנו שמחים על כך שאנחנו יכולים לפתוח את השגרירות בתקציב יחסית נמוך כמו שביקש הנשיא, ואני חושב שזה הישג גדול ליכולות של הבית הלבן, לא רק להכרה האמריקאית בישראל אלא גם לצעד הזה של העברת השגרירות".

ראש עיריית ירושלים ברקת במקום בו תוצב השגרירות. צילום: דוברות עיריית ירושלים
ראש עיריית ירושלים ברקת במקום בו תוצב השגרירות. צילום: דוברות עיריית ירושלים


פרידמן הבהיר כי ההחלטה להעביר את השגרירות הייתה של הנשיא בלבד, וישראל לא תצטרך לשלם עליה מחיר בתמורה: "ההחלטה להעביר את השגרירות לירושלים בוצעה על ידי ארה"ב, וזה אינטרס אמריקאי לפתוח את השגרירות. ישראל רצתה את זה, שאפה לזה, אבל ההחלטה היא של הנשיא כפי שהוא הבטיח אותה בקמפיין הבחירות. זה האינטרס של ארה"ב ולכן אין פה שום "גיב אנד טייק" עם ישראל, במובן זה שהם יצטרכו לשלם מחירים כלשהם". 

על היחסים בין טראמפ לנתניהו אמר שגריר ארה"ב: "ישראל תמיד הייתה בת ברית חשובה לארה"ב, ואני חושב שזה גדל יותר ויותר ככל שעובר הזמן. בלי קשר ליחסים בין הנשיא לרה"מ, שלהם יש מערכת יחסים ממש טובה. הם רוחשים הרבה כבוד אחד לשני. ארה"ב עשתה את ההחלטה הזו כי חשבה שזה הכי נכון לאינטרס שלה".