מדענים בניו זילנד דיווחו על זיהוי הגל הענק ביותר שתועד עד כה בחצי הכדור הדרומי, אשר התנשא לגובה של יותר מ־23 מטרים, והעריכו כי בקרוב עשויים להירשם גלים גבוהים יותר. חברת מטאושן פתרונות, אשר שייכת לשירות המטאורולוגי של ניו זילנד, הודיעה כי מצוף שמוצב ליד האי קמפבל שליד האי הדרומי תיעד במהלך סערה שהתרחשה ב־8 במאי את הגל שהתנשא לגובה של 23.8 מ', גבוה ב־1.77 מ' מהשיא הקודם שנקבע דרומית לטסמניה לפני שש שנים.



"הגל הזה הוא אירוע מלהיב מאוד ולמיטב ידיעתנו - הגדול ביותר שתועד אי פעם בחצי הכדור הדרומי", אמר טום דורנט, חוקר אוקיינוסים בכיר במטאושן. "זו סופה חשובה מאוד שהצלחנו לתפוס, והיא תסייע בהבנת הפיזיקה של הגלים תחת תנאים קיצוניים באוקיינוס הדרומי".



המדידות הראו כי לחץ אוויר נמוך ועמוק, בשילוב של רוחות בעוצמה של יותר מ־120 קמ"ש, הם שיצרו את התנאים המושלמים עבור הגל הענק. עם זאת, דורנט ציין כי בשל הצורך לשמור אנרגיה, המצוף קולט רק את 20 הדקות הראשונות בכל שלוש שעות, ולכן ייתכן שהיו גלים גבוהים יותר בזמן הסערה.



דורנט הוסיף כי שינויי האקלים עשויים ליצור בעתיד הקרוב סופות עזות יותר, כולל בחצי הכדור הדרומי. "אם המודלים האקלימיים נכונים לגבי סופות חזקות יותר, אז אנחנו יכולים לצפות גם לגלים גבוהים אפילו יותר", אמר.