גולשים ברחבי העולם יצאו הבוקר (ראשון) נגד זכייתה של נטע ברזילי בתחרות האירוויזיון, זאת בניגוד לכותרות המפרגנות שלהן זכתה בכלי תקשורת מרכזיים בחו"ל. לטענת הגולשים, ברזילי ביצעה "גניבה תרבותית" מתרבות מזרח אסיה, כשבחרה להתלבש באופן סטריאוטיפי, תוך שימוש באיפור "שנוי במחלוקת" ובעשרות דמויות חתול מנופף ברקע.



ההתייחסות לתרבות האסיאתית לא נעלמה, כאמור, מעיניהם של משתמשים רבים בטוויטר, ומתברר כי רבים מהם נעלבו, לדבריהם. גולשת בשם ג'ולי כתבה כי "אנשים ממש שנאו את סלבדור (הזוכה הפורטוגלי מהשנה שעברה) על כך שאמר כי השיר הישראלי נוראי. אבל הוא צדק, השיר גרוע וההופעה הייתה גזענית ומלאה בגניבות תרבותיות".



גולש אחר הוסיף: "זוכת האירוויזיון היא מדינה לא אירופית, שמבצעת כעת טבח, והיא זכתה בזכות גניבה תרבותית שכונתה בפיהם גיוון". גולש נוסף פנה למצביעים: "אתם יכולים בבקשה להפסיק להעניק לגברת ניכוס תרבותי נקודות בבקשה?".



"יש לבטל את תוצאות האירוויזיון", הוסיף גולש אחר, שהסביר: "לא רק שישראל מדינה בעייתית, מה גם שההופעה שלה כללה ניכוס תרבותית וגזענות. לא צופה בזה שוב".



משתמשת בשם ליגי זעמה אף היא: "אז, מדינה שלא נמצאת בכלל באירופה מנצחת עם שיר שהוא לא יותר מבדיחה, תוך הצגת הופעה שמלאה בניכוס תרבותי. מה זה האירוע הזה לעזאזל?".



יש לציין כי ניכוס התרבות האסיאתית זכה לתשומת לב נרחבת בשנת 2018, כאשר רק לאחרונה תמונה של צעירה שלבשה שמלה שעליה סמלים המזוהים עם התרבות האסיאתית, הפכה לוויראלית. באופן דומה, סרטו האחרון של ווס אנדרסון, "אי הכלבים", זכה לביקורת על שימוש בתצלומים שנויים במחלוקת של יפן.