למחווה כזו אפילו טראמפ לא ציפה: בית"ר ירושלים החליטה היום (ראשון) לשנות את שם הקבוצה לבית"ר טראמפ ירושלים, בעקבות החלטתו של נשיא ארצות הברית להעביר את השגרירות מתל אביב לירושלים. על הצעד של בית"ר פורסם לראשונה ב"מעריב אונליין". בהודעת המועדון נאמר כי "70 שנה המתינה ירושלים להכרה בינלאומית, עד שהנשיא דונלד טראמפ החליט לעשות מעשה והכיר בה כבירת הנצח של עם ישראל. הנשיא טראמפ הפגין אומץ, חזון ואהבת אמת לעם ישראל ולבירתו, ובימים אלה הולכות מדינות נוספות בעקבותיו ושמות את ירושלים על המפה".


"בית"ר ירושלים, אחד המותגים הירושלמים הבולטים ביותר, החליט לגמול לנשיא על אהבתו במחוות אהבה משלנו. ראשי המועדון - הבעלים אלי טביב ומחזיק זכויות הניהול אלי אוחנה, החליטו להוסיף לשם המועדון את שמו של הנשיא האמריקאי שעשה היסטוריה ומעתה תיקרא קבוצת המנורה "בית"ר טראמפ ירושלים. יש בנו אהבה לכבוד הנשיא, והיא תנצח".



אבי הרעיון הוא בעלי בית"ר ,אלי טביב, שבדק את התכנות הרעיון מבחינה חוקית בצד שלו, והבין שהדבר אפשרי. הבעיה היא שבמגעים לא רשמיים עם השגרירות האמריקאית, לא נרשמה התלהבות. מטעם השגרירות נמסר למעריב: "כמדיניות כללית, השגרירות לא משתפת פעולה או מאמצת יוזמות או רעיונות של מוסדות פרטיים לשימוש בשמו של הנשיא". גורמים בשגרירות אישרו באופן לא רשמי כי הרעיון התגלגל לפתחם.


ראש עיריית ירושלים ברקת במקום בו תוצב השגרירות. צילום: דוברות עיריית ירושלים
ראש עיריית ירושלים ברקת במקום בו תוצב השגרירות. צילום: דוברות עיריית ירושלים



טראמפ עצמו, אגב, לא יגיע מחר לטקס ההיסטורי של העברת השגרירות לבירה במבנה החדש שבשכונת תלפיות. בתדרוך של השגריר האמריקאי דיוויד פרידמן, הוא סיפר עוד כי מגורי הקבע של השגריר לא צפויים לעבור בזמן הקרוב לירושלים.  עוד ציין השגריר, כי הנשיא טראמפ יפנה במהלך טקס פתיחת השגרירות ביום שני הקרוב בסרטון וידאו לאורחים, וצפוי לצפות בטקס ממעונו בוושינגטון. עוד הוא הוסיף כי מעבר השגרירות בטווח הארוך יביא בסופו של דבר ליציבות באזור ולשלום. 



פרדימן הוסיף: "אנחנו נרגשים לפתוח את השגרירות בירושלים ביום שני בצהריים, ואנו עמלים על הטקס ומצפים לכ-1000 איש, ביניהם נציגות גדולה מהקונגרס". לדבריו, "אנחנו שמחים על כך שאנחנו יכולים לפתוח את השגרירות בתקציב יחסית נמוך כמו שביקש הנשיא, ואני חושב שזה הישג גדול ליכולות של הבית הלבן, לא רק להכרה האמריקאית בישראל אלא גם לצעד הזה של העברת השגרירות".