ביש עתיד ממשיכים לתקוף את ראש הממשלה על נאום הקלסרים, בו חשף פרטים על תוכנית הגרעין האיראנית. אחרי הביקורת של יו"ר המפלגה, ח"כ יאיר לפיד על נתניהו, משמיע סגן ראש המוסד לשעבר, וחבר יש עתיד בהווה, רם  בן ברק, ביקורת דומה. "אני חושב שהחשיפה של המבצע בצורה שנעשתה הייתה מיותרת", אמר היום (ראשון) בן ברק לאראל סג"ל ב-103FM. "גם הנשיא טראמפ וגם ראשי המדינות ידעו על החומר היטב לפני שפורסם בפומבי ואני חושב שמנהיגות לא בהכרח צריכה את הרחוב ואזרחים שיהיו עמם בכל החלטה שהם מקבלים".



סג"ל השיב לטענותיו: "אני רואה אותך כאדם רציני שמסתובב במערכת הפוליטית, אך הרבה מאוד אנשים חשים שאתה ומפלגתך מתעסקים בליצנות. ראש המפלגה אליה הצטרפת טוען שראשי קהילת המודיעין בישראל מזועזעים מהחשיפה של נתניהו אך לא כך המצב. ראש המפלגה שלך מדבר לריקי כהן מחדרה ולשולה מעפולה וטוען שהוא היחידי שאתגר את נתניהו לגבי השאלה כיצד לטפל בסוגיית הגרעין, תעשה לי סדר ותסביר לי כיצד אתגרתם את ראש הממשלה בנושא?"



בן ברק: "כולנו אמרנו מלכתחילה שההסכם הזה רע מאוד לישראל ולעולם ושצריך לעשות עמו משהו, אילו יכולנו להגיע לשינוי ההסכם יחד עם מדינות אירופה זה היה עדיף. אני מברך את הנסיגה של נשיא ארצות הברית מההסכם, טראמפ הוא יחיד ומיוחד וביצע מהלך חד צדדי אמיץ. אני מאמין שהכלכלה של ארצות הברית כל כך דומיננטית שהיא תוביל לאפקט שיגרום לאיראן להגיע להסכם גרעיני חדש".





"מאיר דגן אמר לי פעם המלחמה הכי מוצלחת היא המלחמה שנמנעת. אם בסופו של תהליך ייחתם הסכם חדש אוכל לומר לך שנתניהו הצליח במשימתו, אם נלך למלחמה בעקבות צעדיו אוכל לומר שיתכן ויכולנו לעשות את הדברים אחרת. אנחנו נמצאים כיום בסיטואציה מאוד מתוחה עם האיראניים בסוריה ובלבנון ועלינו לפעול בחוכמה. המדיניות של ראש הממשלה ומערכת הביטחון היא נכונה, סימנו קווים אדומים וברגע שפוגעים בנו אנחנו מכים בחזרה פי שבע על מנת שהאיראנים לא יתבססו בסוריה ולבנון. אינני מבין מדוע צריך לחרחר מלחמה ולהשפיל את האיראנים במסיבת עיתונאים כל כך מיותרת? אנחנו רוצים שהמדיניות מול איראן תישאר תקיפה וחשאית, אין צורך להוביל אותנו לעימות פומבי וכולל".



כשנשאל לסיום האם הוא מעדיף שח"כ יאיר לפיד ינהל את מגעים עם איראן, הגורמים האירופאים, הסינים, האמריקאים והרוסים, השיב המצטרף הטרי ליש עתיד: "בוודאות, אני חושב שהוא ידע לעשות זאת לא פחות טוב ואפילו טוב יותר מנתניהו. לפחות אדע שהוא בא בשביל לשרת את המדינה ולא בשביל המשך הכהונה שלו. אני לא בטוח שבמסיבת העיתונאים לא כללו גם מניעים פוליטיים".



עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן