עשרות אנשי תקשורת וצלמים המתינו הבוקר (שני) בנמל התעופה בן גוריון להגעתה של נטע ברזילי, זוכת האירוויזיון, בטיסת אל על מליסבון, שנחתה וזכתה לקבל זר פרחים וקבלת פנים חמה במיוחד מעובדים מרשות שדות התעופה, מכרים ואנשי תקשורת. ברזילי ירדה מהמטוס לצלילי השיר TOY וברגע שסיימה את המדרגות רבים ניגשו כדי להצטלם איתה. בין התמונה היא החלה לשיר ולרקוד ברחבת המטוסים.


המטוס של נטע ברזילי נוחת בנתב"ג

נטע ברזילי יורדת מהמטוס בנתב"ג. צילום: אבשלום ששוני

"כולנו צרודים ולא ישנו כל הלילה", סיפרה לעיתונאים, "זה רגע גדול עבורי ועבור המדינה, שיש לה סיבה לשמוח. אני מאושרת". היא הוסיפה: "האנשים שנמצאים פה איתי עבדו חצי שנה כדי לזכות ולהביא את האירוויזיון לארץ. הרבה מזל טוב לנו ולמדינה שהולכת לארח את התחרות". היא החזיקה את פסלון הזכייה ונישקה אותו. לאחר מכן החלה לרקוד ולשיר תוך כדי שרבים מצלמים אותה מכל הכיוונים. 







כזכור, ישראל כאמור הגיעה למקום הראשון עם 529 נקודות כשאחריה קפריסין עם 436 נקודות. במקום השלישי סיימה אוסטריה עם 342 נקודות. לאחר זכייתה אמרה נטע בדמעות: "אני כל כך שמחה, תודה שבחרתם בשונה, תודה שחגגתם את המגוון, אני אוהבת את המדינה שלי. בפעם הבאה בירושלים". 

גם ראש הממשלה נתניהו הצטרף לחגיגות וכתב בטוויטר: "נטע, את כפרה אמיתית. הבאת הרבה כבוד למדינת ישראל! לשנה הבאה בירושלים!". ראש הממשלה התקשר לברזילי לאחר הזכייה ואמר: "את השגרירה הכי טובה של ישראל. אני אגיד לך שתי מילים - כפרה עלייך".

נטע ברזילי בנתב"ג. צילום: אבשלום ששוני
נטע ברזילי בנתב"ג. צילום: אבשלום ששוני

ברזילי יורדת מהמטוס. צילום: אבשלום ששוני
ברזילי יורדת מהמטוס. צילום: אבשלום ששוני

קבלת פנים חמה במיוחד בנתב"ג. צילום: אבשלום ששוני
קבלת פנים חמה במיוחד בנתב"ג. צילום: אבשלום ששוני


גם נשיא המדינה ריבלין הביע את התרגשותו מהאירוע וצייץ: "‏גאים בך נטע יקרה. מחכים לכולם בשנה הבאה בירושלים!". "כפרה עלייך שיחקת אותה וריגשת את כולנו. הבאת כבוד גדול למדינת ישראל", אמרה השרה מירי רגב בשיחת טלפון לברזילי. "נטע הביאה מתנה גדולה למדינת ישראל שחוגגת 70 לעצמאותה ולירושלים שחוגגת היום 51 שנים לשחרורה ואיחודה. בשנה הבאה האירוויזיון בישראל ונעשה הכל על מנת לארח אותו בצורה היפה ביותר ולחשוף שוב את פניה היפות של מדינת ישראל", הוסיפה רגב.