האם "המרגיע הלאומי" יתמודד על ראשות עירית ירושלים? ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני), בעבר דובר צה"ל ומי ששימש כמרגיע הלאומי במלחמת המפרץ, הודיע כי הוא מתכוון להתמודד על ראשות עיריית ירושלים. עם זאת, ח"כ שי יקבל החלטה סופית בעניין רק בתום שורה של בדיקות שהוא עורך כעת ביחד עם מפלגת העבודה לגבי סיכוייו בהתמודדות.



"קבלתי החלטה אישית שלי על כוונה להתמודד עם ראשות עיריית ירושלים אולם זה יקרה רק אם מפלגת העבודה תקבל החלטה שהיא אכן מציבה אותי כמועמדה לראשות העיר", אמר ח"כ שי בשיחה למעריב אונליין.



לדבריו, "אנו עושים בדיקות. אני אישית מוכן ובשל אבל אני לא מתכוון לרוץ לבד אלא עם גיבוי של מפלגת העבודה ושל מחנה השלום ואני עדיין בתוך התהליך הזה. ככל שמדובר בי אני גיבשתי את עמדתי. אני צריך אור ירוק מהמפלגה. אני צריך את המעטפת, את המימון. זאת לא רשימת יחיד. אם אקבל את תמיכת המפלגה אתמודד".



האם שוחחת בנושא עם אבי גבאי והאם קבלת את ברכתו?


"ברור. אנו בודקים בתוך העיר כדי לדעת את הסיכוי. עוד לא סיימנו. אנחנו בדרך וכשנסיים נדע. אני מניח שתוך כמה שבועות תיפול החלטה סופית שהיא לא בידי. אני מצידי עושה את כל הפעולות הנדרשות. אני אישית מוכן ורוצה להתמודד וצריך לצורך זה את תמיכת וגיבוי מפלגת העבודה".



"אני נחמן שי מוכן ורוצה להתמודד על ראשות העיר, אבל אני לא שחקן יחיד במגרש הזה. אני לוקח אותו הלאה ועכשיו אנחנו עושים את הבדיקות. אם וכאשר ארוץ זאת לא תהיה רשימה של מפלגת העבודה אלא רשימת 'ירושלים אחת'. אנחנו בודקים כעת את כל המפה הירושלמית. היא מאוד מסובכת", הוסיף ח"כ שי. "זאת הצהרת כוונות הרבה יותר רצינית מכל מה שאמרתי בעבר". 



ח"כ שי מתגורר במבשרת. הוא אמר כי אם בסופו של דבר יתמודד יעבור להתגורר בירושלים. למעריב נודע כי במסגרת הבדיקות שהוא עושה נועד לאחרונה ח"כ שי עם ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) במטרה לקבל את תמיכת קולות החרדים בבירה.