מספר שעות לפני העברת השגרירות האמריקאית לירושלים, כתב הבוקר (שני) שליח הבית הלבן למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, בחשבון הטוויטר שלו כי "העברת השגרירות לא סותרת את המחויבות העזה שלנו להסכם שלום בר קיימא בין הישראלים לפלסטינים. להפך, זהו תנאי הכרחי לשם כך".



מלבד זאת, צייץ: "עלינו לזכור גם כי ירושלים היא הלב של שלוש דתות גדולות, ומהווה הבירה של אחת הדמוקרטיות המצליחות ביותר בעולם. ירושלים היא מקום מושבה של הממשלה הישראלית. זהו הבית של הכנסת, בית המשפט העליון וביתם של ראש ממשלת ישראל ונשיאה. כמו שהנשיא טראמפ הבהיר בדצמבר, ההכרה בירושלים כבירת ישראל היא פשוט הכרה במציאות. ישראל היא מדינה עצמאית, וכמו כל מדינה ריבונית, יש לה את הזכות לקבוע מי הבירה שלה". 



הוא הוסיף כי "ארצות הברית ממשיכה לתמוך בשימור הסטטוס-קוו באתרים הקדושים. אנחנו עדיין מחויבים לקדם הסכם שלום בין הצדדים, שיוביל לשלום ממושך".



אתמול הצהיר גרינבלט כי ההפגנות של הפלסטינים ברצועת עזה הן טרור. "עפיפונים עם פצצות ובקבוקי תבערה מחבורים הם לא 'הפגנות שקטות' - זה פשוט טרור. חמאס אחראי להפיכת המצב לגרוע יותר לפלסטינים בעזה", כתב בחשבון הטוויטר שלו.



תחת אבטחה כבדה ביותר תועבר היום השגרירות באופן רשמי מתל אביב אל משכנה הרשמי החדש בשכונת ארנונה בירושלים. אתמול נערך בבניין משרד החוץ האירוע הראשון שפתח את חגיגות העברת השגרירות האמריקאית לירושלים. בטקס נכחו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרים, חברי כנסת, שגרירים ונציגים מ־33 מדינות, וכן איוונקה וג'ראד קושנר, בתו וחתנו של טראמפ - בסך הכל כאלף משתתפים, בהם 250 חברי המשלחת האמריקאית.



הנואם המרכזי היה נתניהו. "זהו רגע היסטורי", אמר. "הנשיא טראמפ עשה היסטוריה ואנחנו אסירי תודה על החלטתו האמיצה להעביר את השגרירות לירושלים. אני קורא לכל המדינות להצטרף לארה"ב ולהעביר את שגרירויותיהן לירושלים. העבירו את השגרירות שלכם לירושלים כי זה מקדם שלום, וזאת מכיוון שאי אפשר לבסס שלום על שקרים. מבססים שלום על האמת, והאמת היא שירושלים לא רק הייתה בירת העם היהודי במשך אלפי שנים, ובירת המדינה שלנו מאז הקמתה - האמת היא שתחת כל הסכם שלום שתוכלו לדמיין, ירושלים תמיד תישאר בירת ישראל".