צעדת השיבה: כ-40 אלף
חוליית מחבלים מנסה לחדור את גדר הביטחון
מפגינים פלסטינים
תקיפת עמדת חמאס בתגובה לירי לעבר כוח צה"ל
נמצאים היום (שני) ב-13 מוקדים בגבול הרצועה. שם סמוך לגדר המערכת, וגורמים בצבא מעריכים כי ההפגנה לא תגדל מעבר למספר הזה. במהלך אירועי היום, מסתמן כי חמאס נוקט בשיטה חדשה - שימוש בנשים רבות באזור. בנוסף, אירע ניסיון פיגוע ירי בג'בליה, וסוכלו חוליות מטענים ברפיח ובחאן יונס.

מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב תקפו חמש מטרות של חמאס, בהן מחנה אימונים של הארגון. עוד נמסר כי ישנו מידע מודיעיני, לפיו בכל אחד ממוקדי ההפגנה, היתה כוונה לבצע פריצת גדר ולפגוע בחיילים, עם זאת, עד עכשיו לא מכירים הצלחה לפרוץ את הגדר. "זאת לא הפגנה או תהלוכה, מדובר באירוע טרור סדור של חמאס", הסבירו, "האירועים נמצאים תחת שליטה מוחלטת ומדובר בכישלון של חמאס לשלוט ברצועת עזה".

מחבלים מניחים מטענים על גדר המערכת



הפגנות בגבול הרצועה


"בארגון מנסים להסיט את האירועים לשטחנו ובצבא נחושים למנוע חדירה של הגדר, פגיעה בתשתיות והאירועים נמצאים תחת שליטה מלאה", עוד נמסר, "מדובר בכשלון של חמאס לשלוט ברצועת עזה, מנסים להסיט את האירועים לשטחנו ואנחנו נחושים למנוע חדירה של הגדר, פגיעה בתשתיות ובחיי אדם אדם". מהצבא נמסר עוד כי "החיילים ערוכים למגוון של תרחישי תגובה - ביבשה ובאוויר. הזהרנו את חמאס במגוון רחב של דרכים ואמרנו שלא נאפשר פעילות טרור וחדירה של הגדר".

"האירוע לא הסתיים ואנחנו עדיין נמצאים בעיצומו", סיכמו, "יש עדיין את מחר והלילה ואנחנו נערכים לכל האפשרויות. חמאס לא הצליח להביא 100 אלף איש לגדר ואנחנו ערוכים התקפית והגנתית". 
צילומים: דובר צה"ל