בעקבות האירועים ברצועת עזה קוראים היום (שלישי) ברשימה המשותפת למדינות אירופה להחרים את האירוויזיון הצפוי להתקיים בירושלים בשנה הבאה. ח"כ יוסף ג'בארין (הרשימה המשותפת) אמר כי בכוונתו לפנות למדינות אירופה ולקרוא להן שלא לקחת חלק בתחרות האירוויזיון שתתקיים בירושלים, במחאה על הרג מפגינים פלסטינים בגבול הרצועה.

"צריך להעניש את ממשלת הימין בישראל על מדיניותה האכזרית כלפי העם הפלסטיני ועל הפשעים שלה. החרמת האירוויזיון מתבקשת גם כצעד מחאה על ההתכחשות לזכויות העם הפלסטיני בירושלים ועל העברת השגרירות אתמול, העברה שמנוגדת לעמדת האיחוד האירופי ומדינות העולם", אמר ח"כ ג'בארין למעריב. "כראש הצוות ליחסים בינלאומיים ברשימה המשותפת אפנה למוסדות האיחוד האירופי כדי לשקול בחיוב החרמת אירוע זה", הוסיף.

ח"כ אמיר אוחנה (ליכוד) הגיב ליוזמת הרשימה המשותפת, וצייץ: "כמה רע לכם כשטוב לישראל, הא יוסף? תמשיכו לזעום, ולמחות, ולשרוף, ו"להעניש" (אוי אוי אוי), בזמן שאזרחי ישראל ימשיכו לפרוח, ולשגשג, ולחגוג, ולשבור שיאים, וכן - גם להגן על עצמם מהתוקפנות הערבית הרצחנית. יכלנו לה בעבר - נוכל לה גם בעתיד". 

ח"כ זחאלקה מופל לקרקע במהלך ההפגנות. צילום: הרשימה המשותפת

ח"כ יוסף ג'בארין במליאה
ח"כ יוסף ג'בארין במליאה


יוזמתו של ח"כ ג'בארין באה בעקבות קריאה דומה שהשמיע אתמול ראש עיריית דבלין, מישל מק דונצ'ה, שקרא אתמול לאירלנד להחרים את תחרות האירוויזיון שתיערך בישראל בשנת 2019. מק דונצ'ה, חבר מפלגת "שין פיין" הקשורה למחתרת ה-IRA, טוען כי השתתפותה של אירלנד בתחרות בשנה הבאה, שתתקיים בירושלים, תהיה בלתי הולמת בשל העימות המתמשך בין ישראל לפלסטינים.

בשיחה עם "דבלין לייב" על תפקידה של ישראל באירוח האירוויזיון בשנה הבאה, אמר ראש העירייה כי על אירלנד להראות סולידריות עם העם הפלסטיני: "אני תומך בכך שנחרים את תחרות האירוויזיון, אני לא חושב שאנחנו צריכים לשלוח נציג", אמר מק דונצ'ה. "הסיפור הנורא של העם הפלסטיני צריך להיות מודגש. יש להראות סולידריות, בדיוק כפי שהיה עם תושבי דרום אפריקה עם משטר האפרטהייד". 

מישל מק דונצ'ה. צילום מסך
מישל מק דונצ'ה. צילום מסך