אם חמאס היה מתפרק מנשקו ומפסיק את הטרור היינו הופכים את עזה לפנינה של האזור, כלך אומר שר הפנים אריה דרעי בשיחה עם אילה חסון ב-103FM. השר דרעי התייחס לעימותים מול הפלסטינים ברצועה ואמר: "אין לנו שום דבר עם החמאס. עזבנו את עזה  אין לנו שום עניין שם. אנחנו מאוד רוצים לעזור לתושבים בעזה ואנחנו היחידים שעוזרים, שמעבירים משאיות, לוקחים על עצמנו אחריות ביטחונית מאד קשה.  

חסון שאלה את דרעי על האפשרות של הודנה עם חמאס וחבר הקבינט ענה: על מה? עם מי? אנשים שלא מכירים בישראל ורוצים להשמיד אותה ומחזיקים גופות של חיילים ולא נותנים לצלב האדום להיכנס. על מה אנחנו מדברים?" 

יו"ר ש"ס התייחס גם לאירוח האירוויזיון בירושלים בשנה הבאה, בעקבות פנייתו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן לשרים בבקשה למנוע חילו שבת בכנוטת לתחרות. "לא שמעתי את השר ליצמן בנושא אלא קראתי על כך בתקשורת", אמר דרעי. "סגן השר ליצמן אוהב את מדינת ישראל והוא לא מעוניין לטרפד את האירוויזיון, הוא רק התריע וביקש משרת התרבות לכבד את קדושת השבת ולסיים את ההכנות לאירוויזיון ביום שישי, לפני כניסת השבת, בכך הוא מגלה אחריות בנושא, הבקשה שלו הגיונית מאוד. הוא לא אמר שאין לקיים את האירוויזיון אלא שיש להסדיר את הנושא, הוא לא ניסה למנוע את הגעת האירוויזיון לישראל אלא ביקש לכבד את השבת".


אתמול פנה ליצמן לשרי התרבות, התקשורת והתיירות וכתב להם כי "בשם מאות אלפי אזרחים, יהודים מכל האוכלוסיות והמגזרים, אשר שמירת יום השבת קרובה ללבם, אני פונה אליכם, כבר בשלב מוקדם זה, טרם נקבעו ההפקה וכל שאר פרטי האירוע המתוכנן, להקפיד שהדבר לא ייפגע בקדושת השבת ולפעול בכל דרך למניעת חילול שבת חלילה וחס, כפי שמחייב החוק והסטטוס קוו", כתב ליצמן. 



שר הפנים התייחס גם להעברת השגרירות האמריקאית לירושלים ודרש מהממשל האמריקאי לשנות את הסטטוס של אזרחים אמריקאים שנולדו בירושלים ולא רשומים כמי שנולדו בישראל: "אני מבקש מהנשיא טראמפ להשלים את המהלך שהחל. ישנם אזרחים אמריקאים שנולדים להם ילדים בירושלים ולא רושמים אותם כמי שנולדו בישראל. בעבר הקונגרס חוקק חוק בנושא הקובע כי ירושלים היא במדינת ישראל, אך בית המשפט העליון בארצות הברית ביטל אותו. אני מבקש מהממשל לשים סוף לנושא ולסייע למספר רב של תושבים שסובלים מכך".

על סוגיית הוויזה לארצות הברית אמר דרעי כי "להערכתי פתיחת השגרירות בירושלים תזרז את מתן הכניסה לישראלים לארצות הברית ללא ויזה. יש לזכור שאנחנו לא חיים בשווייץ אלא גרים באזור מורכב. למרות זאת אני חושב שהמדיניות של הממשל הזה בבית הלבן יכולה לקדם את הנושא ולשנות אותו. כיום אין הדדיות בנושא, אנחנו מאפשרים לאמריקאים להגיע לישראל ללא ויזה, למה שלא יאפשרו גם את ההיפך? אני מקווה שהמשא ומתן הזה יזורז ולכבוד חגיגות ה-70 למדינת ישראל תינתן לאזרחי ישראל המתנה הזו".

עריכה: איתמר זיגלמן