מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה היום (שלישי) בעקבות האירועים האחרונים בגבול רצועת עזה, בהם נהרגו עשרות פלסטינים שהגיעו להתעמת עם כוחות הביטחון. שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי אמרה בדבריה בישיבה, שנפתחה בדקת דומיה לזכר הפלסטינים שנהרגו, כי האו"ם הוא מוסד צבוע. "יש המון אלימות באזור. לצערי, המוסר הכפול נפוץ במועצת הביטחון של האו"ם. בשבוע שעבר, כוחות איראנים תקפו עמדות ישראליות. בנוסף, כוחות איראנים שיגרו טילים לעבר סעודיה. בימים האחרונים, ארגון הטרור חמאס, בגיבוי איראן, שיגר מתקפות נגד צה"ל. האיום המשותף לכל אלה הוא מקומו של השלטון האיראני, שמפר זכויות אדם בסיסיות ברחבי העולם". 

"הפגישה של היום, לעומת זאת, לא נוגעת לכל אלו, אלא דווקא לפתיחת השגרירות האמריקאית בירושלים. בשביל אנשים מסוימים, המהלך הזה הוא סיבה טובה לנקיטה באלימות. איך אפשר להצדיק זאת?", תקפה השגרירה.

"חמאס נוקט באלימות במשך שנים"

בנוגע לטענות כי העימותים נוצרו בעקבות העברת השגרירות האמריקאית לירושלים, אמרה היילי: "חמאס נוקט באלימות במשך שנים, עוד הרבה לפני שהעברנו את השגרירות. המפגינים בעזה ניסו לפרוץ את הגדר, לאחר שחמאס עודד אותם לעשות זאת. חמאס הצית את מעבר כרם שלום. כל אלו מאמללים את חיי הפלסטינים. חמאס מסכן את אנשי עזה, אל תטעו. ארגון הטרור מרוצה מהתוצאות של העימותים אתמול". עוד ציינה, כי "אין מדינה בעולם שהיתה נוהגת באיפוק שבו נהגה ישראל".
 

"אלו שמציעים שהאלימות קשורה למיקום של השגרירות האמריקאית טועה. פתיחת השגרירות בירושלים היא סיבה לחגיגה עבור האמריקאים. זהו הדבר הנכון לעשות, זה מייצג את הרצון של אזרחי ארה"ב. העברת השגרירות שלנו לירושלים משקפת את המציאות - ירושלים היא הבירה של ישראל, והיא הייתה כזו מאז ומעולם. ההכרה בכך מקרבת לשלום, ולא להפך. אנחנו לא רוצים שום דבר אחר חוץ משלום", הוסיפה היילי.

כזכור, בעקבות האירועים האחרונים, במשרד החוץ הטורקי זימנו במהלך היום את השגריר הישראלי איתן נאה לשיחה, בה הובהר לו כי עליו לעזוב את המדינה "לזמן מסוים". בבלגיה, זומנה השגרירה בבריסל פרנקל לשיחת הבהרה.