מקרה יוצא דופן באקדמיה: ד"ר לינא שלאימה, מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב הודיעה היום (שלישי) לסטודנטים אותם היא מלמדת כי בשל המהומות ברצועת עזה, היא תבטל את השיעור שלה מחר. במייל ששלחה לתלמידי התואר ראשון במשפטים, כתבה כי "מתוך כבוד לפלסטינים שנטבחו אתמול בעזה, אני מכבדת את הקריאה לשביתה כללית מחר. שיעורים ושעות קבלה יבוטלו". הקורס אותו מלמדת המרצה, אגב, הוא "משפט והיסטוריה" .



בשבוע שעבר אמרה המרצה בשיעור שמבחינתה מכחישי הנכבה הם לא טובים יותר ממכחישי שואה. בעקבות הדברים הללו, והצעד הנוכחי שלה, סטודנטים במוסד קוראים לפטר או להשעות אותה. 


מאוניברסיטת תל אביב נמסר כי "המרצה שלחה את ההודעה על ביטול הקורסים לסטודנטים באופן ישיר, ולא דרך מזכירות הסטודנטים. הודעתה אינה משקפת בשום אופן את עמדת האוניבריסיטה. הנושא ייבדק".

חיילים בגבול רצועת עזה. צילום: רויטרס
חיילים בגבול רצועת עזה. צילום: רויטרס


ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו, חבר ועדת החינוך של הכנסת, התיחס למקרה ותקף את התנהלות המרצה: ""אני קורא למרצה ללכת עד הסוף עם האמת שלה ולעבור לעבוד באוניברסיטת ביר זית ולהתפטר לאלתר מאוניברסיטת תל אביב שנהנית מתקציבי מדינת ישראל. אנשים שהמצפון שלהם התבלבל וחושבים שטרוריסטים הם מחלקי פרחים ושוקולד לא ראויים לעמוד מול סטודנטים".

יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג התייחס לדבריה של המרצה ואמר: "אוניברסיטת תל אביב צריכה להתבייש על כך שגידלה בשטחה מרצה שכזו. אוניברסיטה שמאפשרת קריאות לחידוש האינתיפאדה ולחיסולה של ישראל בשם 'חופש הביטוי' לא יכול להתפלא שכך מתנהגים מקבלי השכר באוניברסיטה. מי שעוד היה צריך הוכחה מדוע יש לקדם את הקוד האתי באקדמיה, הרי שהוא קיבל אותה כעת". 

ח"כ יפעת שאשא ביטון צייצה בתגובה לדבריה של המרצה: "בלתי נתפס שמרצה באוניברסיטה ישראלית, מקבלת שכר ממדינת ישראל בשביל לומר את החרפה הזו על צבא שמגן גם עליה. ללא חיילי צה"ל שעומדים כחומה בצורה נגד הטרור העזתי, לא בטוח שהייתה יכולה לעמוד בבטחה ולומר את דברי הבלע הללו. אוני' ת"א צריכה להתעורר".