ח"כ דוד ביטן, שהיה אהוב התקשורת, והפוליטיקאי שהתראיין בכל כלי תקשורת אפשרי, יותר מכל אחד אחר בכנסת, שמר על שתיקה תקשורתית מאז התפוצצה ברעש גדול פרשת השחיתות בראשון לציון, פרשה בה הוא החשוד המרכזי. בראיון שישודר מחר ב"החדשות", ביטן שובר שתיקה ומתייחס בהרחבה לפרשה החמורה, בה בה הוא חשוד בין היתר בקבלת שוחד. 



ביטן, שנראה בראיון כמי שהשיל משקל רב ממשקל גופו, נשאל על ידי המראיינת דפנה ליאל כיצד פוליטיקאי שלא מפסיק לדבר ולהתראיין תחת כל עץ רענן, מחליט לשמור על שתיקה בחקירות. "זה לא מדויק", השיב ביטן, "אני דיברתי 40 שעות, שלוש חקירות, אבל כשראיתי שיש הדלפות נגדי באופן מגמתי החלטתי שאני לא אדבר". לדבריו, "אם לא היו עושים שימוש בהדלפות הייתי מדבר, אבל היו הדלפות ועשיתי שימוש בזכות שלי לשתוק". 

דוד ביטן מגיע לחקירה במשטרה. צילום: אבשלום ששוני
דוד ביטן מגיע לחקירה במשטרה. צילום: אבשלום ששוני
יו"ר הקואליציה לשעבר, ומי שעד לא מזמן היה האיש החזק בה שעל פיו יישק דבר, התייחס להאזנות שפורסמו בפרשה, בהן נשמע בין היתר כשהוא סופר ככסף עם חברו משה יוסף, חשוד מרכזי נוסף בפרשה. "יש בית משפט והמשטרה לא יכולה להאזין. חוק החסינות של חברי כנסת קובע שח"כ חסין בפני האזנות סתר ולכן אנחנו נבטל את כל ההקלטות הללו". 

כשהתייחס לאפשרות של פשרה עתידית בתיק, הודיע ביטן חד משמעית: "לא אחתום על עסקת טיעון, לא עשיתי שום דבר ואין סיכוי שאעשה זאת".