קוריאה הצפונית הודיעה הערב (שלישי) כי היא החליטה לבטל את הפגישות שנציגיה היו אמורים לקיים מחר עם אלו של קוריאה הדרומית, ואף איימה לבטל את הפסגה בין מנהיגה, קים ג'ונג און, לבין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, זאת על רקע תמרון משותף בין צבאות סיאול ו-וושינגטון, כך על פי דיווח בסוכנות הדרום קוריאנית YONHAP. לפי סוכנות הידיעות המרכזית של קוריאה הצפונית (KCNA), בתמרון הצבאי המשותף תרגלו הצבאות פלישה לקוריאה הצפונית.



השיחות בין נציגי סיאול ופיונגיאנג היו אמורות להיערך מחר בצד הדרומי של הכפר פנמונג'ום, ובהן היו הצדדים אמורים לדון בהמשך הצעדים בוני האמון בין המדינות, בהמשך לפגישה בין מנהיגי המדינות בחודש שעבר.



מוקדם יותר היום פורסמו תמונות לוויין, המראות כי קוריאה הצפונית החלה לפרק את אתר הניסויים הגרעיניים שלה, כך דווח ב"דה היל". ארגון המעקב האמריקאי המוביל "38 נורת'" דיווח כי "לאחר דיווחים ראשוניים על תוכניות לאפשר לאנשי תקשורת לפקח על סגירת אתר הניסוי הגרעיני פונגאיי-רי, תמונות לוויין מה-7 במאי מוכיחות כי פירוק האתר כבר החל".



תמרון משותף בין צבאות ארה"ב וקוריאה הדרומית מאיים על פסגת קים טראמפ. צילום: AFP
תמרון משותף בין צבאות ארה"ב וקוריאה הדרומית מאיים על פסגת קים טראמפ. צילום: AFP



הארגון ציין כי מספר בניינים המספקים תמיכה מבצעית לאתר נהרסו מאז ניתוח התמונות הקודם שערך באפריל, יחד עם הריסת מספר מחסנים קטנים ובניינים חיצוניים. בנוסף, חלק מהמסילות עבור עגלות הכרייה באתר פונו, וחלק מהעגלות נראות כאילו הן פורקו.



עם זאת, הבניינים הגדולים יותר, כולל שני הגדולים ביותר באתר הפיקוד ובאזור התמיכה האדמיניסטרטיבית, נותרו שלמים, וכן הכניסות למנהרות שמשמשות לניסויים גרעיניים. לפי ניתוח התמונות, הסיבה לכך עשויה להיות הבטחת פיונגיאנג להזמין עיתונאים זרים לחזות בפירוק הסופי של האתר.



בשעות הערב דווח גם כי בכוונת פיונגיאנג להצטרף למאמצים הבינלאומיים להחלת איסור על ניסויים גרעיניים. "מדובר בצעדים חשובים לפירוק גלובלי מנשק וקוריאה הצפונית למאמצים לכך", אמר השגריר הצפון קוריאני באו"ם, האן טה סונג.