בשנת הלימודים הקרובה ייפתח לראשונה במערכת החינוך בישראל מסלול כבאות, חילוץ והצלה שיתמחה בין היתר בניהול מדיה בזמן חירום. התוכנית תיפתח בתיכון גימנסיה נתניה בהנהלת פיני גויטה. בית הספר ייקרא מעתה על שמו של אלעד ריבן ז"ל, תלמיד תיכון מחיפה שהתנדב ככבאי ונספה באסון השריפה בכרמל בשנת 2010, בהיותו בן 16.



במסגרת לימודי הכבאות, החילוץ וההצלה, יגיעו בכירים בדימוס של פיקוד העורף ושירותי הכבאות להסביר לתלמידים על מקצוע הכבאות, על היחידות ועל בניית תוכניות חילוץ. התלמידים ייפגשו עם צוותי יחידת הכלבנים עוקץ, ייחשפו לתוכניות לאומיות לחילוץ והצלה, יעברו קורס עזרה ראשונה ויצטרפו לצוות כונני החירום של עיריית נתניה. .



בית הספר ייקרא על שמו. אלעד ריבן ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה
בית הספר ייקרא על שמו. אלעד ריבן ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה



"אלעד ראוי להנצחה בתחומים שהוא כל כך אהב"



ברשת תיכוני גימנסיה מציינים כי בתוכנית הלימודים תתאפשר בגרות מלאה, וכי היא תפתח אפיק לשירות צבאי ביחידות חילוץ והצלה, פיקוד העורף ועוקץ. בוגרי המסלול יזכו גם לאפשרות לעבוד בעתיד בתחומים אלו. המסלול כולל תוכנית ייחודית לתקשורת בזמן חירום שגיבש ד"ר תומר סיימון, מומחה לניהול מצבי חירום ויועץ לפיקוד העורף. התלמידים יתמחו בין היתר בצילומי סטילס ווידיאו, כתיבת תוכן, הסברה ודוברות בזמן חירום, ויתנסו בתחומים אלו באופן מעשי בשטח.



צביה ריבן, אמו של אלעד ז"ל, אמרה ל"מעריב־השבוע": "אלעד ראוי להנצחה שכזו בעיקר בתחומים שהוא כל כך אהב. הופתעתי מהפנייה הראשונה אלי בנושא אבל זה מאוד שימח אותי". ריבן, שגדלה בנתניה, ציינה כי היא שמחה לשמוע שהמסלול ייפתח בעיר הולדתה. "אני מאחלת לתלמידים שירכשו ערכים ויכולות שיוכלו לעזור לאחרים בעת צרה. זה יותר מספק לתת מאשר לקבל, ואלעד היה מאוד מאושר כשהתנדב במכבי האש", הוסיפה.



אורית מודן, מנכ"לית רשת תיכוני גימנסיה, סבורה שהלימודים במסלול החדש יפרצו גבולות וחוויות עבור בני הנוער: "דרך הלימודים וההתנסות במסגרת פעילויות חברתיות וערכיות, נוצרת בקרב בני הנוער תחושה של שליחות, חיבור לקהילה ומעורבות. המודל של לימוד מאנשי מקצוע מובילים בתחומם מוכיח ויוכיח את עצמו. בני הנוער ירגישו שהם לא רק באים לבית הספר אלא גם עושים משהו מעבר לכך עבור הזולת".