חוקרים בבית החולים תל השומר מתכוונים להוכיח שדיקור סיני ורפלקסולוגיה הם הטיפול המתאים ביותר להקלה על תסמיני הנוירופתיה (פגיעה עצבית) שממנה סובלים חולי סרטן בעקבות טיפולי כימותרפיה, מבלי לפגוע ביעילות הטיפול הקונבנציונלי במחלה. יומרני מדי? אל תמהרו לשלול. "נוירופתיה היא פגיעה עצבית קשה הנגרמת כתוצאה מטיפול כימותרפי, אשר עד כה לא נמצאה לה תרופה מקלה", מסביר ד"ר נוח סמואלס, מנהלו הרפואי של מרכז טל. המטרה של המחקר היא לפתח טיפול, וזאת באמצעות יצירת פרוטוקולים טיפוליים ברפואה משלימה שיקלו על התופעה הקשה.



מדובר במחקר משותף של מספר מרכזים רפואיים, שמובל על ידי מרכז טל לרפואה אונקולוגית אינטגרטיבית (בבית החולים תל השומר), בתמיכתה של קרן אדליס, בשיתוף עם המרכז הרפואי בני ציון והמכון האונקולוגי במרכז הרפואי לין. 



המחקר המדובר יתבצע בכלי מחקר שונים, ובהם הערכה פיזיולוגית של חומרת הנוירופתיה, ובסופו ייבדקו גם תופעות הלוואי ובטיחות הטיפול בתופעה בכלים של רפואה משלימה. כמו כן תיבדק רמת היצמדות המשתתפים לתוכנית הטיפולית האונקולוגית, וזאת על פי חישוב של מדד ה־Relative Dose Intensity (מונח המתייחס לכמות טיפולי הכימותרפיה שניתנו לאורך פרק זמן מסוים). 



ד"ר נוח סמואלס, הצילום באדיבות המצולם
ד"ר נוח סמואלס, הצילום באדיבות המצולם