בדרך כלל, נהוג לחשוב שגברים אוהבים סקס יותר מנשים ושהם בוודאי לא יפספסו אף הזדמנות לקחת חלק בפעילות הפופולרית. אבל בעוד יש אמת בכך, באופן מפתיע הם הראשונים לאבד עניין בפעילות מינית, בעיקר כשהם נמצאים בזוגיות ארוכה או נישואים. אל המסקנה הזאת הגיעו חוקרים מאוניברסיטת קאנטקי, לאחר שניתחו כמות גדולה של מחקרים בנושא משנות ה-50 ועד ימינו.



במחקר, שהתפרסם בכתב העת the Journal of Sex Research, החוקרים מסבירים את הגורמים לכך ויש בזה דווקא די הרבה היגיון. לדבריהם, סיבה מרכזית לכך שגברים מאבדים עניין היא שיש להם ציפיות לא ריאליסטיות לגבי התיאבון המיני שלהם ולגבי יכולתם הגופנים, והם חושבים שאלו יישארו באותה רמה גם כאשר הם מתבגרים. כשהם רואים שקורה בדיוק להפך הם חשים מתוסכלים וחסרי בטחון.

בנוסף לכך, מי שנמצאים במערכות יחסים ארוכות גם מרגישים שהם תמיד צריכים להיות במצב רוח לסקס כל הזמן וכן להיות מי שיוזמים אותו. "יש הנחות ברורות בתרבות שלנו שלנשים יש תשוקה מינית נמוכה יותר מגברים - אבל זה לא תמיד המקרה", הסבירה פרופסור כריסטן מארק, שעמדה בראש המחקר. "אנו מצפים שהתשוקה המינית של גברים תמיד תהיה גבוהה ופשוט, כמו מתג של כיבוי והדלקה, ומנגד מצפים שתשוקה של נשים תהיה מסובכת. אבל התשוקה היא עניין מורכב עבור שני המינים".
סיבות נוספות לאובדן עניין בסקס יכולות להיות גם דיכאון, בעיות בתפקוד המיני, חיי מין שגרתיים או איבוד עניין בבני הזוג לאחר שנולדו להם ילדים.
גם חוסר בטחון ופחד לאבד את החופש במערכת יחסים רצינית בהחלט נמצאו כתורמים לבעיה