הרבה מאוד פעמים קיימת ביקורת חריפה על ההסברה הישראלית ברחבי העולם, כשהטענות הן שישראל לא מצליחה להשיב מלחמה לטענות של חמאס, שמצטייר כמגן העם הפלסטיני. אבל דווקא בזמן שישראל נמצאת תחת מתקפה הסברתית, מסתבר שחלק מהפלסטינים חושבים שזה משהו שהוא הפוך לחלוטין ממה שנטען.

סלאח ברדוויל, שהודה אתמול בשידור כי 50 מתוך 60 ההרוגים הפלסטינים היו אנשי האירגון, פרסם מאמר חריף היום (חמישי) בו כתב כי לישראל יש יכולות הסברתיות גדולות וכי הצליחה לטמון לחמאס מלכודת תקשורתית באמצעות מיתוג צעדת השיבה כמהלך של חמאס.  

המסר המרכזי של ברדוויל במאמר הוא שיש לנפץ את הטאבו הזה, שמשמש נשק הסברתי ציוני, לפיו השתתפות חמאס בפעילות שוללת ממנה את צדקתה. המאמר מופנה פנימה לזירה הפלסטינית ובעיקר החמאסית, ולא למערבית, וברדוויל מגיב ככל הנראה לביקורת שהוטחה בו - בפומבי או שלא - על כך שדבריו אמש סיפקו נשק תעמולתי בעל ערך לישראל.
 
הוא יוצא נגד הנטייה להיכנע ל"טאבו הציוני" הזה ולהתכחש לחלקה של חמאס בפעילות, ואומר כי היא תביא להרס עצמי. במקום זאת הוא קורא לחשוף את ההטעיה שעושה ישראל תוך שימוש בנרטיב הזה בפני העולם. "המחיר שנשלם בקרב לניפוץ צלמי הטאבו לא יהיה גדול יותר מאשר מחיר הסתרת הכוונות, ההססנות והפחד".

ברדוויל טען במאמרו כי מאז החלו צעדות השיבה, פעל דובר צה"ל בשפה הערבית אביחי אדרעי "לקבור את המרד העממי הזה בכל הדרכים", וטמן לחמאס "מלכודת תקשורתית" באמצעות הצבת השאלה  - האם חמאס משתתף בתהלוכות השיבה? אם חמאס משיבים על שאלה זו בחיוב, הסביר, מופיע הארגון כמי "שדוחף את בני עמו למוות בעוד שהוא נותר בטוח במחילתו" ואינו חש על בשרו את מחיר ההקרבה, וכל מה שמעניין אותו הוא להשתמש בתהלוכות השיבה למטרותיו. 
 
ומצד שני, אם אומרים את האמת כי חמאס הוא חלק מן העם, וכי מחובת חברי התנועה ובני משפחותיהם "ליטול חלק לצד הציבור ולחלוק עמו את הסבל ואת התקווה", נופלים במלכודת ונותנים לאדרעי מתנה לה חיכה ושאותה הוא מנצל פוליטית כראייה לכך שתהלוכות השיבה אינן בלתי-אלימות משום שתנועת חמאס "הטרוריסטית" מודה כי היא משתתפת בהן. 

"מאחר שחמאס במחשבה האירופאית הרשמית היא ארגון טרור", מסביר ברדוויל, הרי שנמצא בכך התירוץ לתמיכה אירופאית "בטבח שמבצע האויב בציבור הלא חמוש, ולהיעדר גינוי פשעיו."

עוד טען ברדוויל כי "היחסים הבינלאומיים של המדיה העולמית עם הכיבוש הציוני, מצליחים להפוך את העובדות ולשנות את מה שנכתב בהיסטוריה ואף גורמים לעיוות העניין הגיאוגרפי. הם זורעים פחד על כל מי שמנסה לאתגר את העובדות, כשרק המחשבה על דיון בנושא כמו השואה (מתייחס לנאומו של אבו מאזן, שזכה לביקורות- י.ר), מטילה פחד ומונעת מאנשים דיון".