במערכת הביטחון השלימו לאחרונה 34 ק"מ של גדר חדשה והגנה מאילת ועד קיבוץ סמר בגבול המזרחי עם ירדן כולל מהגדר וההגנה של רשתות גבוהות כנגד טילים בשדה התעופה החדש - רמון הסמוך לתמנע, שבנייתו צפויה להסתיים בשנה הבאה במרץ והוא יחליף את שדה התעופה הוותיק באילת.
הגדר בגבול עם ירדן היא בגובה של שישה מטרים והיא אמורה לעמוד גם מול איומים של ניסיון לחדור אותה באמצעות חומרי נפץ. לוחות פלדה בעובי 35 מ"מ והונחו לוחו בעומק שישה מטרים באדמה על מנת למנוע ניסיון לגרור את הגדר הכבדה עם כלי רכב. על מנת למנוע נזקי שיטפונות בגדר ישנה אפשרות לפתוח פתחים על פי הערכת מזג האוויר.
במהלך בניית הגדר פונו מעל 17 ק"מ מוקשים, עבודה שנמשכה כשישה חודשים בניית החלק הזה כולל ההגנה על שדה התעופה נמשכה כמעט שנתיים ומבחינת מערכת הביטחון, אומר קצין בכיר כי הם מוכנים לפתיחת שדה התעופה ומהרגע שרשות שדות התעופה תעדכן את תאריך הפתיחה הסופי, תבוצענה ההשלמות האחרונות הנדרשות בהתאם ללוחות הזמנים. הגדר באזור שדה התעופה נועדה להגן גם מירי נ"ט מכיוון ירדן, לכן הגובה של רשת ההגנה מגיע ל- 26 מטרים, אורך הגדר המיוחדת חמישה מטרים ועלות הפרויקט הזה בלבד כ-60 מיליון שקלים.

הגדר סביב שדה התעופה. צילום: דו"צ

הקצין הבכיר אומר כי מבדיקה שנערכה מדובר בגדר הגבוהה בעולם. "ביצענו ניסוי ירי על מנת לוודא שהיא מכסה את כל הזוויות של ירי הנ"ט. כאשר מול איומי נ"מ חיל האוויר הוא זה שאמור לספק פתרונות נוספים באמצעות מערכות הגנה שיגנו על השדה מיקומו של שדה התעופה סמוך לגבול הופך אותו למורכב ביותר לאבטחה. החשש מפני ניסיון של מחבלים לפגוע בשדה התעופה מגבול ירדן מחייבת ההערכות ביטחונית אחרת לחלוטין והחומה שנבנתה סביבו חסרת תקדים. אמצעים טכנולוגיים נוספים, מכ"מים מתקדמים ומערכות תצפית הופכת אותו ככל הנראה לאחד משדות התעופה המאובטחים ביותר בעולם", אמר. 

לשאלה האם לטענתם מדינת ישראל לא עשתה טעות בבחירת המקום, מעדיפים הקצינים שלא לענות. עלות כל הפרויקט היא 288 מיליון שקלים וכרגע אין כוונה לבנות את המכשול לאורך כל הגבול עם ירדן.
 
במהלך הסיור אמר הקצין הבכיר כי "במהלך הקמת נמל התעופה רמון והמכשול החדש היה תיאום מלא וטוב עם הירדנים, הסוגיה הביטחונית היא חשובה מאוד וקריטית לנמל תעופה - ראינו מה קרה לשדה התעופה בשארם שנותר דומם אחרי הפלת המטוס הרוסי. אפילו ניסיון לירות לעבר מטוס שימריא מרמון, תוריד את כלל השקעה בו לטמיון, זה מחיר שאסור לשלם ולכן לא לקחנו כאן סיכונים ועשינו את הטוב ביותר שיש".

צילום: דו"צ
מעבר לאתגר הזה של עוצבת אדום, כמובן שגם הגבול המערבי מעסיק מאוד את המפקדים. בתקופה האחרונה הגבול הזה שקט, אבל העימותים בין פעילי המדינה האיסלמית והצבא המצרי נמשכים כל הזמן ופעילי הטרור מצליחים לגבות מחיר גבוה מהצבא שלעיתים נראה מסורבל מאוד מול פשיטות מקצועיות של פעילי דאעש. 
ההערכות הן כי יש כאלף מחבלים שפועלים בסיני כנגד הצבא המצרי ומידי שנה הם מצליחים לחסל מאות אנשי צבא מצריים. בחודשים האחרונים הם תקפו בפשיטות מתוחכמות בסיסים של הצבא המצרי ופגעו בהם פגיעה קשה. בצה"ל לומדים את הנתונים ואת הצילומים שמתפרסמים ברשת ונערכים לתרחישים עתידים שהם ארגון הטרור ינסה לבצע פיגועים באזור הגבול.